تراوش احساسِ قلم در «انجمن ادبی آفرینش»

نشست صمیمانه اعضای برگزیده کارگاه‌های ادبی کانون گیلان با حضور آیدا فتوحی، شاعر و نویسنده برجسته کشور در مرکز فرهنگی هنری فومن برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نشست هم‌زمان با هفته ملی کودک و به منظور ایجاد بستری مناسب برای تراوش ذهنی اعضای برگزیده کارگاه‌های ادبی کانون و بهره‌گیری از دیدگاه‌های شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی کشور برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

آیدا فتوحی، میهمان این برنامه طی این نشست، نقش کانون در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرارداد و با اشاره به عضویت خود در این مجموعه فرهنگی گفت: فراگیری درس زندگی و شناخت انسان‌ها از دست‌آوردهای حضورم در کانون بوده و هست.

این شاعر و نویسنده کشور درادامه به تبیین شاخصه‌های یک فعال عرصه‌ی ادبیات پرداخت و با بیان این‌که خودباوری، مطالعه و افزودن به دایره‌ی واژه گانی می تواند راه‌گشا باشد، تصریح‌کرد: مطالعه بستری مناسب برای افزایش بینش و آگاهی‌ است و در عین حال تقویت روحیه پرسش‌گری به این امر کمک می کند.

شاعر اثر چهار قطعه اشک شوق در ادامه، ضرورت انتخاب درست واژه‌گان و فاصله‌گرفتن با کلمات  ساده را به مخاطبان یادآورشد و افزود: شاعر و نویسنده می‌بایست حرفی برای گفتن داشته باشد و از این رو افزایش گستره‌ی آگاهی‌ها می تواند در عمق‌بخشی به اندیشه صاحب اثر و در نتیجه، پذیرش آثار از سوی مخاطب نقشی تعیین کننده ایفا کند.

کارشناس مسوول ادبی کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن قدردانی از حضور حاضران به اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه اشاره و شناسایی و جهت دهی به استعدادهای ادبی اعضا را از اولویت‌های برگزاری چنین نشست‌هایی عنوان‌کرد.

حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول آفرینش های ادبی کانون گیلان

در ادامه این نشست که با حضور بیش از 70 عضو کودک و نوجوان، اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدارس صورت‌گرفت، اعضای به قالب‌ رسیده کارگاه‌های ادبی کانون به خوانش اشعار عاشورایی پرداختند که با ارایه‌ی دیدگاه‌های میهمان برنامه همراه شد.

بنابراین گزارش اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران و امضای کتاب از سوی شاعر و نویسنده میهمان برنامه  پایان بخش نشست ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک بود.

گفتنی است برنامه‌های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =