نشست هم‌اندیشی اجرای طرح «کانون مدرسه» در کانون استان اردبیل

هم‌زمان با هفته ملی کودک نشست هم‌اندیشی با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در دفتر مدیریت کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این نشست که باهدف برخورداری دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون برگزار شد، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان اینکه نباید تنها متولی کار فرهنگی با کودکان و نوجوانان کانون و آموزش و پروش باشد، اظهار کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی در پرورش و تربیت اصولی کودکان همسو بوده و همکاری‌های راهبردی داشته باشند.

جمادیه با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری با شیوه‌های نوین در طرح کانون مدرسه، اضافه کرد: اجرای این طرح تأثیر بسزایی در پرورش فکر، آموزش مهارت‌های زندگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد و باید در سطح همه‌ی مدارس ابتدایی استان گسترش یابد.

مدیرکل کانون استان با تأکید به تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، باعث ایجاد شورونشاط در بچه‌ها و اشتیاق آن‌ها برای حضور در مدارس می‌شود.

در این نشست، کمال عالی زاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به توانمندی‌های کانون و مربیان آن، خاطرنشان کرد: بحث پرورش خلاقیت و نوآوری از طرف کانون برای دانش آموزان ثمربخش بوده و از اجرای این طرح به‌صورت گسترده در مدارس استان حمایت می‌کنیم.

همچنین، مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل نیز با تقدیر از همکاری بین کانون و آموزش‌وپرورش گفت: طرح «کانون مدرسه» در پیشرفت کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان تأثیر به سزایی دارد.

وی با تأکید به این‌که مراحل اجرای طرح به والدین اطلاع‌رسانی گردد، افزود: باید از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در آموزش مهارت‌های اجتماعی و تربیت دینی به دانش آموزان استفاده راهبردی شود.   

در ادامه جلسه، کارشناسان کانون و آموزش‌وپرورش استان با بررسی شیوه‌نامه، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اجرای طرح و راهکارهای روند بهینه آن و همچنین عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در مدارس را موردبحث و گفتگو قراردادند.

شایان‌ذکر است، طرح کانون مدرسه حاصل همکاری کانون و وزارت آموزش‌وپرورش است و بر اساس آن دانش‌آموزان مدارس ابتدایی با حضور در مراکز کانون برخی از سرفصل‌های کتاب‌های درسی را با شیوه‌های رایج در کتاب‌خانه‌های کانون فرامی‌گیرند.

کلیت اجرای این طرح نیز به‌تازگی بر اساس یک تفاهم‌نامه بین کانون و معاونت آموزش ابتدایی موردتوافق قرار گرفت تا در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ دور جدید این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

- ارسال شیوه‌نامه طرح کانون مدرسه به مدارس تحت پوشش آموزش‌وپرورش استان.

تهیه و ارسال کتاب‌های مقطع آموزش ابتدایی در طرح «کانون مدرسه» به مراکز کانون از طرف اداره کل آموزش‌وپرورش استان.

- انجام مکاتبات اداری در خصوص همکاری‌های مدارس تحت پوشش طرح با مراکز کانون استان.

- برگزاری مراسم اختتامیه طرح کانون مدرسه در کانون و اداره کل آموزش‌وپرورش استان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =