کد خبر: 273125
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
بازدید 2301
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل

ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

- مرکز 1 اردبیل:

همزمان با هفته دفاع مقدس در مرکز یک اردبیل برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع دفاع، شهادت، فداکاری و وطن اجرا شد.

در ابتدای برنامه سارا وطن‌خواه، مربی فرهنگی مرکز پس از معرفی ایام، درباره مفهوم وطن، دفاع و شهادت مطالبی را بیان و "شهر بی خاطره" را برای اعضا قصه‌گویی کرد.

تهیه‌ی کاردستی لاله‌ها و معرفی شهدای نوجوان استان اردبیل و کتاب آزاده از دیگر برنامه‌های اجرایی در این بخش بود.

خاطره گویی ودود پیشکار مربی فرهنگی مرکز که از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، توانست اعضا را باحال و هوای آن روزها آشنا کند.

در ادامه، مهدیه علیقلی زاده مربی مسئول مرکز،  به مسئولیت رزمنده‌ها در یک گردان اشاره و با شعرخوانی از کتاب خاطرات مه‌گرفته درباره تخریبچی‌ها، غواصان و کار آن‌ها، با اعضا به گفتگو نشست و به معرفی کتاب آوازی برای وطن پرداخت.

در بخش هنری نیز باراهنمایی آمنه صالحی مربی هنری مرکز،  جورچین نمادهایی از دفاع مقدس توسط اعضا نقاشی که با قرار دادن قطعات جورچین در کنار هم  طرح اصلی کامل شد.

در بخش ادبی، طرح ادبی (دل نوشته‌های من برای شهید) توسط اعضا ادبی باراهنمایی مربی ادبی مرکز پریناز ستونه نوشته و قرائت شد.

- مرکز 2 اردبیل:

امروز زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا  کمتر از شهادت نیست. به همین منظور و به مناسبت هفته دفاع مقدس، اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 اردبیل بر سر مزار شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی حاضر شدند.

مربیان با حضور در مزار شهید خلبان غفور جدی اردبیلی با یادآوری رشادت‌های این شهید بزرگوار، خاطرنشان کردند: شهید غفور جدی با شهادت خود در 40 روز اول جنگ تحمیلی جان خود را تقدیم نظام اسلامی کرد و پیام ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که «دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد».

همچنین، مربیان در این برنامه با نثار صلوات به روح پاک شهیدان، بالأخص خلبانان شهید دفاع مقدس، غفور جدی اردبیلی، علی‌اکبر شیرودی و عباس بابایی افزودند: اینجا سرزمین سردار شهید شاپور برزگر است که در دل نوشته خود خاطرنشان کرد: «اگر به خاطر اسلام نبود از خانواده خود جدا نمی‌شدم و اگر امروز به عزت جان ندهیم، دشمن فردا از ما به ذلت خون خواهد گرفت».

سپس اعضا آرامگاه شهید غفور جدی را شست شو دادند و در ادامه از یادبود تندیس و نمونَک هواپیمای جت جنگی این شهید گران‌قدر در میدان ایثار اردبیل بازدید کردند و با شعار با این مرام زنده‌ایم که می‌خواهیم حسینی وار زندگی کنیم و ابوالفضل گونه در رکاب ولایت بجنگیم و سرباز باوفایی برای ولایت باشیم این برنامه را به پایان رساندند.

شایان‌ذکر است، فضاسازی مرکز و اجرای برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس توسط اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شامل: معرفی کتاب‌های مرکز در حوزه دفاع مقدس، معرفی واقعه 7 مهر 1360 سانحه هواپیمایی و شهادت پنج‌تن از فرماندهان رده‌بالای کشور، شعرخوانی، نقاشی، کاردستی، معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام، معرفی سرزمین، فیلم‌سازی و خوشنویسی ازجمله فعالیت‌های مرکز در هفته دفاع مقدس بود.

- مرکز 4 اردبیل:

به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم و تبیین فرهنگ عاشورایی، با همراهی اعضای مرکز،  فضاسازی و فعالیت‌هایی با مناسبت ماه محرم و هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت که گزارش مختصری به شرح ذیل  اعلام می‌گردد.

برنامه‌ها شامل: فضاسازی مرکز، اجرای ویژه‌برنامه‌های معرفی ایام وقایع جنگ تحمیلی و روز عاشورا، معرفی شخصیت شهدای نوجوان روز عاشورا و جنگ تحمیلی، معرفی کتاب و زندگینامه شهدا، قصه‌گویی و شعرخوانی، کاردستی و برگزاری کارگاه ادبی در قالب دل نوشته و نامه‌ای به شهدا و کارگاه سفال با ساخت نمونَک صحنه‌ای از دفاع مقدس اجرا شد.

- مرکز 5 اردبیل:

برنامه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس مرکز5 اردبیل:

فضاسازی مرکز: فضاسازی مرکز با استفاده از تصاویر سرداران شهید دفاع مقدس.

پخش کلیپ شهدا: آشنایی نسل امروز با دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان و نوجوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس که مربیان مرکز با پخش کلیپی از این دلاوری‌ها، اعضا را با ازجان‌گذشتگی‌ها، سیره و هدف رزمندگان اسلام آشنا کردند.

معرفی شخصیت: معرفی سردار بی‌سر ایران، شهید محسن حججی که در این برنامه با توجه به ارائه‌ی ذهنیتی از مردانگی نسل جنگ و دفاع مقدس، مربیان سعی کردند اعضا با این تفکر آشنا سازند که هنوز هم جوانانی هستند که برای دفاع از خون شهدا و آرامش و امنیت سرزمینشان جان‌فشانی می‌کنند.

برگزاری کارگاه کاردستی با عنوان شمیم لاله‌ها: در این فعالیت به یاد شهدای نوجوان جنگ تحمیلی با اعضا، گل‌های لاله با فن کاغذ و تا کار شد.

برگزاری کارگاه ادبی با موضوع دل نوشته‌هایی با عطر شهادت: در این فعالیت به شیوه‌ی مشاهده نویسی، اعضا پس از مشاهده‌ی کلیپ شهدا به نگارش مشاهدات و حس‌های ادبی خود پرداختند.

برگزاری کارگاه نقاشی خوشنویسی: این کارگاه توسط مربی هنری مرکز برپاشده و اعضا آثار نقاشی و خوشنویسی خود را با موضوع شهدا مظهر پاکی و ازجان‌گذشتگی ارائه کردند.

- مرکز نمین:

مرکز فرهنگی و هنری نمین با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره‌ی دلاور مردان غیور ایران اسلامی را گرامی داشت.

از مورخه‌ی 01/07/96، روز شنبه، مصادف با دومین روز از ایام محرم و هفته‌ی دفاع مقدس، مربیان با کمک و همراهی اعضا، مرکز را باحال و هوای دفاع مقدس و محرم، فضاسازی کردند و برنامه‌هایی چون، حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی قبور شهدا، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی کتاب، قصه‌گویی و شعرخوانی، مراسم تشت گذاری و... برگزار کردند.

همچنین در طول هفته، محفلی با عنوان (یاد لاله‌ها) با حضور اعضای نوجوان برگزار شد  که در این مراسم، برنامه‌های متنوعی ازجمله خوانش دکلمه توسط اعضا، معرفی شخصیت، به‌ویژه شخصیت شهید نوجوان مرکز(احمد محمدی)، شرح مختصری از آغاز هفته‌ی دفاع مقدس و فضای حاکم در جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس توسط مربیان، انجام گرفت.

برگزاری کارگاه نقاشی و معرفی وقایع روزشمار جنگ تحمیلی، همچنین برگزاری کارگاه کاردستی و معرفی نقش زن در دوران دفاع مقدس، شناساندن شخصیت شهیدان، رزمندگان و جایگاه رفیعشان و جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی این عزیزان، پخش فیلم  به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره‌ی شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، بازگویی رمان "آوازهایم برای تو" نوشته‌ی نورا حق‌پرست، با حضور اعضای ادبی نوجوان مرکز و برگزاری کارگاه داستان‌نویسی کوتاه با موضوع دفاع مقدس از برنامه‌های دیگری بود که در طول هفته‌ی دفاع مقدس در کنار برنامه‌های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)  برای اعضای کودک و نوجوان مرکز اجرا شد.

این برنامه‌ها به‌منظور ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرماندهان و قهرمانان دفاع مقدس و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی بر اساس الگوی زندگی شهدا و رزمندگان و همچنین آشنایی اعضا با فلسفه‌ی قیام امام حسین(ع) و پیروزی حق بر باطل برگزار شد. 

- مرکز دولت‌آباد:  

زنده نگاه‌داشتن رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در جنگ هشت‌ساله تحمیلی و آشنایی کودکان و نوجوان بافرهنگ دفاع مقدس و شهادت‌طلبی، یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای فرهنگی  است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه، همیشه پیش‌قدم بوده  و با اجرای برنامه‌هایی تأثیرگذار سعی در آشنایی کودکان و نوجوانان بافرهنگ ایثار و شهادت داشته است.

امسال تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

کریم اصلانزاده مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد بابیان اینکه ایران اسلامی امروزه به‌عنوان کشوری مقتدر، توانمند و پیشرو باقدرت بازدارندگی بالا در دنیا مطرح است، یادآور شد: این قدرت و همت ملت ایران است که جرئت تجاوز مجدد را از دشمنان گرفته است.

وی بابیان اینکه ابهت و قدرت ایران اسلامی از مدیریت داهیانه امام (ره) و رهبری میسر شد، خاطرنشان  کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم نویدبخش پیام عاشورایی و حال و هوای انقلابی در برنامه‌های این هفته است.

اصلانزاده در پایان افزود: این تقارن نویدبخش این پیام است که اگر می‌خواهیم حیات مادی و معنوی چون حسین بن علی (ع) داشته باشیم باید انقلابی بوده و تن به ذلت و سازش با دشمن ندهیم.

برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان "بوی سیب" از عکس‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، فضاسازی مرکز با پرچم‌های سیاه و نصب شعارنوشته چاپی شعار مذهبی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در حوزه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از منظر سیدالشهدا(ع) ، غبارروبی مزار شهیدان، معرفی شخصیت شهید نوجوان قربانعلی پوراروج، معرفی کتاب تشنه‌لبان و عزاداری خیابانی همراه اعضا با مداحی اهل‌بیت(ع) توسط همکار مرکز، سلامت ذوالفقاری پایان‌بخش مراسم بود.

- مرکز خلخال:  

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز خلخال، ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان«حضرت امام حســـین علیه‌السلام» برگزار کرد.

ایستگاه نقاشی با موضوع دفاع مقدس: در این مراسم، ابتدا مربی توضیحات لازم را در خصوص این هفته به بچه‌ها ارائه کرد و در ادامه اعضا باراهنمایی مربی با موضوع ایثار و شهادت نقاشی کردند.

برپایی نمایشگاه آثار اعضا: در این ویژه‌برنامه، آثار نقاشی و سفال اعضا به نمایش گذاشته شد.

معرفی شهید نوجوان: در این برنامه، شهید نوجوان سید سجاد حسینی به اعضا معرفی شد و زندگینامه و خاطرات این شهید بزرگوار برای اعضا قرائت شد.

شعرخوانی با موضوع «حضرت امام حسین(ع)»: در این برنامه، اعضا باراهنمایی مربی شعر امام حسین(ع) را از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی» همخوانی کردند.

پرده‌خوانی ظهر عاشورا: در این برنامه مربی به معرفی واقعه‌ی جان‌گداز عاشورا با استفاده از طرح پارچه‌ای به شیوه‌ی پرده‌خوانی پرداخت.

لالایی علی‌اصغر(ع): در این برنامه مربی در مورد مظلومیت شهید خردسال کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) توضیحاتی ارائه کرد. سپس بچه‌ها با حضور در کنار گهواره نمادین علی‌اصغر(ع) دعاها و لالایی‌های خود را خطاب به آن حضرت قرائت کردند.

آشنا شدن با نمادهای عاشورایی: در این برنامه، مربی نمادهای عاشورایی را به بچه‌ها معرفی کرد.

ایستگاه نقاشی با موضوع محرم: در این برنامه، بچه‌ها باراهنمایی مربی و با فن پاستل، نقاشی‌هایی با موضوع عاشورا کشیدند و ارادت خود ر ا به شهدای کربلا نشان دادند.

معرفی افتخارات مرکز خلخال: مربی با نشان دادن جوایز، تقدیرنامه‌ها و تندیس‌های اعضا و مربیان به بچه‌ها، آن‌ها را به فعالیت مستمر و فعال در کانون تشویق کرد.

- مرکز شماره یک کوثر:  

مرکز یک کوثر در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.

در روزهای آغازین هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس از عکس‌های مربوط به جنگ تحمیلی در مرکز برگزار شد. اعضای کودک و نوجوان از این نمایشگاه بازدید کردند. همچنین نمایشگاه کتاب از 17 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس که در مرکز موجود بود نمایشگاهی برگزار شد. اعضای کودک و نوجوان از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بازدید کرده و مربی کتاب‌های موجود در نمایشگاه را برای اعضا معرفی کرد و چند کتاب نیز با حضور اعضا روخوانی شد.

همچنین، ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس با حضور بیش از 40 نفر از اعضای کودک و نوجوان در سالن سینما مرکز برگزار شد. قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، شعرخوانی، وصیت‌نامه خوانی شهدای شهرستان کوثر، اجرای سرود، پذیرایی و اهداء جوایز به مجریان برنامه از برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

نمونَک صحنه‌های مقاومت با فن سفال توسط اعضای کانون ساخته‌شده و در دید اعضای دیگر کانون قرار گرفت.

در طول هفته دفاع مقدس فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع، معرفی سرزمین، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، روخوانی کتاب، سفالگری با موضوع دفاع مقدس برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد. 

- مرکز هشتجین:  

کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز هشجین برنامه‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار کرد:

معرفی کتاب : معرفی کتاب " حلزون من گم‌شده است "برای اعضا و خواندن بخش‌هایی از کتاب.

معرفی شهید نوجوان "مدد مظفری هشجین "به اعضا و آشنا کردن اعضا با بخشی از زندگی و وصیت‌نامه این شهید والامقام.

کاردستی و سفالگری : ساخت نمونَک و کارهای سفالی و شعارنویسی توسط اعضا با محوریت دفاع مقدس.

فعالیت‌های ادبی: اعضا در این برنامه باراهنمایی مربی  دل نوشته‌های خود را برای شهدای

هشت سال دفاع مقدس  نوشته و در پایان نوشته‌هایشان را برای یکدیگر خواندند.

- مرکز بیله سوار:  

به مناسبت هفته دفاع مقدس که مقارن با دهه اول محرم‌الحرام بود سالن مرکز بیله سوار متناسب با ایام دفاع مقدس و ایام محرم فضاسازی شد و در طول هفته برنامه‌هایی به شرح ذیل اجرا گردید.

هفته دفاع مقدس و ایام محرم برای اعضای کانون در قالب معرفی وقایع و ایام معرفی گردید و در ادامه شهید خاوندی، شهید نوجوان مرکز برای اعضای کانون معرفی شد.

کتاب تانک آرزوها و صدای بال لک‌لک‌ها با موضوع دفاع مقدس برای اعضای کانون معرفی و روخوانی و شعرخوانی شد.

مناطق جنگی جهت آشنایی اعضا برای آنان معرفی شد و بحث آزاد با موضوع دفاع مقدس و عاشورای حسینی برگزار شد.

همچنین، قصه‌هایی با موضوع دفاع مقدس برای اعضای کانون قصه‌گویی و کارگاه‌های ادبی و هنری در قالب فعالیت دل نوشته ادبی و مسابقه نقاشی با اعضا برگزار شد.

- مرکز جعفرآباد:  

به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی هنری جعفرآباد برای اعضا کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌های متنوعی برگزار شد. این ویژه‌برنامه که مقارن با ماه محرم بود هرروز برای اعضایی که به کانون می‌آمدند برنامه‌های متنوع عزاداری نیز اجرا می‌گردید.

برنامه‌های اجراشده شامل: معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌صورت تصویری و به‌صورت بصری، قصه‌گویی از خاطرات اسرای جنگ تحمیلی توسط مربیان مرکز برای اعضا دختر و پسر در سالن سینمای مرکز، تشکیل کارگاه نشریه نگاری با موضوع دفاع مقدس بود.

همچنین، تشکیل کارگاه ادبی با موضوع نامه‌ای به یک شهید برای اعضای دختر و پسر به‌صورت جداگانه از دیگر برنامه‌هایی بود که اعضا پس از نوشتن، متن خود را برای مربی و دوستان خود خواندند  و از بین آن‌ها سه اثر به‌عنوان اثر برتر انتخاب و با دریافت جایزه مورد تشویق قرار گرفتند.

معرفی کتاب «هجوم»، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهداء از دیگر برنامه‌های اجراشده در طول این هفته بود که اعضا نوجوان به همراه مربیان و مسئولین شهر به مزار شهداء رفته و با نثار فاتحه و عطرافشانی نام و یاد این شهداء مخصوصاً شهید نوجوان علیپور را گرامی داشتند.

در پایان برنامه، یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس جعفرآباد با حضور در مرکز خاطرات خود را برای اعضا بازگو کرد.

- مرکز اصلاندوز:  

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌ای به‌منظور گرامیداشت این ایام در مرکز فرهنگی هنری اصلاندوز برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مربی مسئول مرکز در قالب معرفی وقایع بخشی از حوادث جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به همراه تصاویر روایت کرد.

در ادامه اعضا در کارگاه کاردستی بر روی سربندهای پارچه‌ای کلمات یا حسین (ع) و یا زهرا (س) را چاپ کردند.

روخوانی کتاب آسمان خون گریه کن و برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در طول هفته ازجمله برنامه‌های اجراشده در این ایام بود.

- مرکز شماره یک پارس‌آباد:  

به مناسبت تقارن هفته مقدس دفاع مقدس و ماه محرم‌الحرام ویژه‌برنامه هشت سال عاشورا در مرکز یک پارس‌آباد برگزار شد.

مربی مسئول مرکز یک پارس‌آباد در این خصوص گفت: متقارن شدن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: امام حسین(ع) در عاشورا از نوزاد گرفته تا پیرترین افراد را به میدان آورد و عاشقان اهل‌بیت(ع) نیز همین کار را در دفاع مقدس انجام دادند. این درسی بود برای نسل امروز و آیندگان که درراه زنده نگه‌داشتن اسلام و دفاع از وطن هیچ مرز سنی برای افراد وجود ندارد.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک پارس‌آباد در این روز به اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل قصه‌گویی، معرفی شخصیت شهید نوجوان محمدعلی برزگر که نام مرکز به نام مبارک ایشان مزین شده است، پخش پویانمایی‌هایی با موضوع دفاع مقدس و عاشورا و معرفی ایام و وقایع پرداختند.

پایان‌بخش برنامه قرائت فاتحه و روشن کردن شمع برای شادی روح شهدای دفاع مقدس و پخش خرما در بین اعضا بود.

- مرکز شماره دو پارس‌آباد:  

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره2 پارس‌آباد همزمان با آغاز گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس در راستای تبیین اهداف و دستاوردهای این هفته به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع در مرکز پرداختند.

ابتدای برنامه مربی مسئول مرکز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اخلاص و فداکاری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را رمز موفقیت و غلبه بر دشمنان و شکست استکبار دانسته و اظهار کرد: رشادت‌های رزمندگان برگرفته از مکتب عاشورا است و اعضا ضمن الگوبرداری از سیره رفتاری شخصیت شهدای برجسته مثل "مهدی باکری و محمد جهان‌آرا " در کنار پیشرفت علم و دانش، ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند.

در ادامه برنامه مربیان مرکز جهت آشناسازی بیشتر اعضا با موضوع؛ با فضاسازی لاله‌های کاغذی و پانل شهید(ابراهیم هادی) به معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی کتاب و قصه‌گویی از کتاب‌های قمقمه آب و تانک آرزوها و پخش فیلم و نشریه دیواری، یاد و خاطرات دلاور مردان این مرزو بوم را گرامی داشتند. 

- مرکز رضی:  

 گزارش عملکرد هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان «حضرت امام حســـین علیه‌السلام»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رضی، ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان«حضرت امام حســـین علیه‌السلام» برگزار کرد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان «حضرت امام حســـین علیه‌السلام» اعضای کودک و نوجوان مرکز رضی با درست کردن سنگر و فضاسازی جنگ و محرم  با حضور در ویژه‌برنامه‌های کانون با رشادت‌های رزمندگان اسلام در آن دوران آشنا شدند.

در این ویژه‌برنامه ابتدا اعضا از نمایشگاه عکس شهدا که به همین مناسبت دایر شده بود بازدید کردند.

معرفی ایام و وقایع: وقایع مهم جنگ و ماه محرم به اعضا معرفی شد.  

معرفی شخصیت‌: معرفی شخصیت شهید اکبر دوستدار شهید نوجوانی که مرکز رضی به نام ایشان نام‌گذاری شده است و شهید قشم اصغری از فعالیت‌های این مرکز بود.

معرفی و روخوانی دو کتاب هدیه‌ای برای بچه‌های کنار شط نوشته سیروس طاهباز و آشیان‌های سوخته از فعالیت‌های مرکز در هفته دفاع مقدس برای معرفی و آشنایی اعضا با ایام جنگ تحمیلی و مقاومت غزه بود.

همچنین، اعضا با درست کردن کاردستی گل لاله و تقدیم گل به شهدا به فعالیت‌های خود ادامه داده، سپس مربیان کلماتی را با مضمون و محتوای جنگ و دفاع مقدس در اختیار اعضا قراردادند و اعضا با آن کلمات جمله‌سازی کردند. کشیدن نقاشی و سفالگری با موضوع جنگ، نوشتن نامه و متن ادبی برای شهدای اسلام، حضور مربیان و اعضا در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه و زیارت عاشورا ازجمله برنامه‌های این ایام بود.

 

                                                                                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =