فلسفه نماز انس با خدای متعال و رسیدن به کمال و سعادت است

مدیر کل با اشاره به آیات مربوط به نماز گفت:در روایت ها آمده که مراد از صبر رسالت پیامبر است و مراد از صلاة ولایت امیرالمومنین می باشد و این ولایت است که پذیرش آن بر بسیاری سنگین است جز بر خاشعین.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکی کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ویژه برنامه تقدیر از نشریات برتر و برگزیدگان مسابقه نماز در روز پایانی هفته ملی کودک برگزار شد.

مدیرکل کانون در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته جهت ترویج فرهنگ نماز در کانون گفت: ولایت روح نماز است و امروز اگر کسی می خواهد در پناهگاه الهی داخل شود و از فتنه های آخرالزمان محفوظ بماند باید با نماز و ولایت محشور شود. وی افزود: مهمترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند نماز است و فلسفه عبادت انس با خدای تعالی می باشد و در اثر انس با خدا است که انسان به او نزدیک می شود و به کمال و سعادت می رسد.

مهدی قربانی ادامه داد: خداوند در آیه 153 سوره بقره می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ و با توجه به اینکه برای آیات قرآن بطن های متعددی است، یعنی یک آیه قرآن ظرفیت آن را دارد که معانی متعددی را که همه در جای خود صحیح است را بپذیرد در یک معنا مراد از صبر، تحمل سختی ها و مشکلات است و مراد از صلاة نیز نماز می باشد ولی در افق بالاتر برخی روایات معصومین درباره این آیه شریفه می فرمایند که مراد از صبر رسالت پیامبر است و مراد از صلاة ولایت امیرالمومنین می باشد  و این ولایت است که پذیرش آن بر بسیاری سنگین است جز بر خاشعین.

مدیر کل بر ترویج فرهنگ نماز و پرستش در میان مخاطبین کانون تاکید کرد و گفت: با توجه به سن کودکان و نوجوانان که هرچه را یاد بگیرند در آن ها ماندگار می گردد لازم است برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی با این موضوع در مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا شود.

حجه الاسلام رنجبر رییس ستاد اقامه نماز استان نیز در سخنان کوتاهی بیان کرد: نماز ظرفیت های بسیار بالایی دارد و وجود بیشترین تعداد آیات در قرآن درباره نماز نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی می باشد. وی افزود: در دین سفارش شده که کودکان از 7 سالگی نماز را به پا دارند و شایسته است خانواده ها و مربیان برای نمازخوانی کودکان و نوجوانان هرچه بیشتر تلاش کنند تا در آینده جامعه ای خوب و مناسب داشته باشیم زیرا زیربنای صفات خوب اخلاقی فرهنگ دینی و نماز است.

سرود اعضا مرکز شماره 1، کلیپ کوتاه از فعالیت های مرتبط با نماز در اداره کل و مراکز استان، قصه گویی، اجرای دکلمه مرکز شماره 8 و اجرای نمایش خلاق توسط اعضای مرکز شماره 4 از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان از نشریات برگزیده و برگزیدگان مسابقه کتاب خوانی با موضوع نماز تقدیر به عمل آمد.



جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =