آموزه‌های کانون باید گسترش یابد

اولین نشست حوزه‌ای مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز کانون خراسان رضوی در شش ماهه اول سال، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نشست‌های حوزه‌ای مراکز کانون خراسان رضوی، با هدف بررسی و تحلیل کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مراکز، تعیین میزان دستیابی به اهداف و اولویت‌های سالانه در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۶ و برنامه‌ریزی جهت اجرای فعالیت‌ها در شش‌ماهه دوم و تبادل نظر و تجربه مربیان برگزار شد.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون ضمن تشکر از همراهی و تلاش مربیان فرهنگی در کیفیت‌بخشی فعالیت‌های کانونی گفت: در مجموعه استان ما هم‌چون یک خانواده هستیم و برای تبادل نظرات و تجربیات، تداوم این نشست‌ها ضروری است و مربیان ضمن تحلیل عملکرد خود می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و برای بهبود آن راه‌کار ارائه دهند.

محقق نیشابوری در ادامه سخنان خود به «طرح کانون و مدرسه» اشاره کرد و گفت: این طرح فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان بیشتری با فعالیت‌های کانون آشنا شوند و با اجرای صحیح این طرح می‌توان آموزه‌های کانونی را گسترش دهیم.

مدیرکل کانون در این نشست به مربیان کانونی نوید روزهای بهتر را داد و گفت: علیرغم تفاوت در اعتبارات مالی و میزان نیروی انسانی کانون با سایر دستگاه‌های فرهنگی استان، توانایی‌ها و ظرفیت‌های مربیان ما بر مسوولان استانی ثابت شده است و آنان از کانون به عنوان یک نهاد موثر در حوزه فرهنگ یاد می‌کنند.

محقق نیشابوری در پایان سخنانش از رشد اعتبارات اختصاص یافته به کانون یاد کرد و گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده توانستیم در طرح پنج‌ساله ششم توسعه، ۲۵% از اعتبارات را از فصل فرهنگ و هنر را برای کانون تثبیت کنیم و این اعتبار نسبت به پنج‌ساله پنجم توسعه، رشد خوبی داشته است و با یک برنامه‌ریزی هدف‌مند تا پایان سال ۱۴۰۰ مراکز بسیاری ایجاد و تجهیزات و وسایل مراکز را به روز خواهیم کرد.

علی‌اکبر سلطانی کارشناس حراست نیز، با تاکید بر رویکرد فرهنگی حراست کانون گفت: حفاظت از پرسنل، حفاظت از اسناد و مدارک، مراقبت فیزیکی و حفاظت از اطلاعات و فناوری مجموعه، برعهده حراست دستگاه است و برای ایجاد امنیت و آرامش همکاران و اعضای کانون، چه در مراکز کانون فرهنگی و چه در مراکز کانون زبان همکاری و همراهی شما لازم و ضروری است.

فرهاد آقابیگی معاون اداری و مالی استان نیز ضمن تشکر از تلاش همکاران در انجام برنامه‌ها به خصوص ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک، به منابع محدود مالی استان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی کانون باید مسیر توزیع در استان اصلاح می‌شد که این مهم اتفاق افتاد و امسال با انجام کار تیمی و گروهی شاهد اتفاقات خوب در بخش بودجه عمرانی بودیم و امیدوارم تا سه سال آینده در بخش جاری نیز موفقیت‌هایی کسب کنیم.

 در ادامه نشست کارشناسان فرهنگی استان در مورد برنامه‌های «طرح کانون و مدرسه»، «دست‌سازه‌ها»، «بازی‌ها و سرگرمی»، «فعالیت‌های دینی و رضوی» و «پژوهش اعضا»، نکات کلیدی و مهم را با مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز در میان گذاشتند.

گفتنی است؛ نشست حوزه‌های ۱ و ۴ در تاریخ‌ ۲۶ و ۳۰ مهرماه و نشست حوزه‌های ۲ و ۳ در تاریخ‌ ۴ و ۱۳ آبان‌ماه با حضور مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز کانون برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =