طرح « متفکران کوچک» در کانون شهرکرد

حلقه ی پرسشی، تحقیقی «متفکران کوچک» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع شهرکرد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد 100 نفر از دانش آموزی مدرسه دکتر حسابی در پایه ی چهارم و پنجم تحصیلی تحت پوشش طرح « متفکران کوچک» قرار گرفتند.

اعظم آل معصوم مسئول مرکز فرهنگی مجتمع شهرکرد با بیان این خبر افزود: ارتقاء تفکر خلاق و پرورش روح پرسشگری در کودکان و ارتقاء همکاری های سازنده وتعاملات علمی در قالب طرح کانون و مدرسه از جمله اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

 وی در این باره گفت: در این بر نامه دانش آموزان  با شرکت در یک جستجو ی فلسفی و فرایند کند وکاو، به کشف رابطه ی مفاهیم مختلف، تجزیه وتحلیل موضوعات گوناگون، پردازش فرضیات بدیع درباره ی ماهیت پدیده ها و اشیا، بیان فرضیه واحتمال سازی، باز سازی وتجدید نظر آگاهانه در راستای محور های درسی وسوالات ذهنی خود می پردازند.

آل معصوم در این باره تصریح کرد: منابع این طرح از متون وکتاب های کانون در زمینه ی های گوناگون علمی، ادبی و هنری تامین شده که در قالب داستان خوانی سوال بر انگیز، تفکر محاوره ای، کاوش گری، طرح مسئله، احتمال یابی وتفکر گروهی خلاق ارائه می گردد .

بر این اساس این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری شروع و تا پایان فروردین ماه 97 ادامه خواهد داشت، بررسی تاثیر نور ورنگ در هستی وآشنایی با  ذره بین، چیستی وچرایی وکاربرد های گوناگون آن در قالب مدل های کوچک طراحی شده درکارگاه تفکر خلاق از جمله موارد مطرح شده در این کارگاهها به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =