کد خبر: 274510
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
ایجاد فرصت کتاب‌خوانی با اجرای طرح کانون مدرسه

طرح «کانون مدرسه» در راستای درونی کردن مفاهیم درسی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، طرح «کانون مدرسه» با تجارب ارزشمند که در سال‌های گذشته کسب کرده بود، بار دیگر در مراکز کانون استان فعال شد.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون استان، طرح «کانون و مدرسه» را طرح موفق و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: مربیان کانونی با تاکید بر آموزش غیرمستقیم،  به دنبال ایجاد زمینه‌های رشد و پرورش خلاقیت و ذوق هنری کودکان و نوجوانان و ایجاد فرصت کتاب‌خوانی و مطالعه برای کودکان و نوجوانان هستند و با انجام طرح «کانون و مدرسه» می‌توان در افزایش بهره‌وری مدارس و تربیت نسل آینده نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: در این طرح از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان کانون برای درک مفاهیم آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان و ترویج کتاب‌خوانی استفاده می‌شود و اجرای هدفمند و مبتنی بر نیاز دانش‌آموزان یکی از عناصر مؤثر در موفقیت این طرح است.  

محقق نیشابوری به ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری، استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری از طریق آموزش‌های غیرمستقیم به عنوان اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: مخاطبان ما در این طرح دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌ی دوم و سوم ابتدایی هستند که با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون و یا با حضور مربیان کانون در مدارس از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.  

طرح «کانون مدرسه» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، از ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در مراکز فرهنگی، هنری کانون و مدارس تحت پوشش این طرح اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =