کد خبر: 274685
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز شماره۴ مشهد

مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و تشویق اعضای کتاب‌خوان، برنامه‌های متنوعی در هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ مشهد با برگزاری دورهمی و نشست صمیمی‌ اعضا و والدین‌شان، معرفی کتاب و میزبانی‌ دانش‌آموزان مدارس، هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی داشتند.

دورهمی کودکان و نوجوانان با والدین‌شان

معصومه موسویان مربی مسوول مرکز از حضور بیش از ۹۰ عضو کودک و نوجوان به همراه والدین‌شان در یک دورهمی صمیمانه خبر داد و گفت: در این ویژه‌برنامه که هدایت و اجرای آن را نوجوانان مرکز برعهده داشتند، تئاتری با محتوای لزوم اهمیت و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی به همت اعضای کارگاه تئاتر مرکز به نمایش گذاشته شد.  

اعضای کارگاه نمایش خلاق نیز مسوولیت برگزاری مسابقه پانتومیم را برعهده داشتند. آنان عنوان چند کتاب را به صورت نمایشی و صامت اجرا کردند و حاضران در نشست باید نام آن کتاب را حدس می‌زدند.  

اجرای سرود، شعرخوانی درباره «اهمیت کتاب» و گزارشی از فعالیت‌های تابستانی مرکز به صورت کلیپ از دیگر برنامه‌های این دورهمی بود و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان مرکز و اهدای کتاب به آنان پایان‌بخش این ویژه برنامه بود.

میزبانی دانش‌آموزان مدارس

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز از مرکز بازدید و ضمن آشنایی با کتاب‌خانه‌های کانون، در فعالیت‌های فرهنگی شرکت کردند.

کتاب‌سازی، کاردستی، قصه‌گویی و نمایش فیلم‌هایی که کتاب آن در مرکز موجود بود، از جمله فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده برای دانش‌آموزان بود. کتاب‌های ساخته شده درباره بازی‌ها، گیاهان و طبیعت بود و دانش‌آموزان با اجرای این فعالیت علاوه بر این‌که با بخش‌های مختلف یک کتاب آشنا می‌شدند، در مورد اهمیت مطالعه و نقش کتاب در افزایش سطح دانش و اطلاعات کودکان در موضوع حفظ محیط زیست مطالبی را آموختند

فعالیت معرفی کتاب

با توجه به اینکه فعالیت‌های کانون کتاب‌محور هستند، در این هفته اعضا با کتاب‌هایی که در طول کمتر دیده و یا خوانده شده آشنا و برای امانت آن کتاب‌ها تشویق شدند. بخشی از این کتاب‌ها برای اعضا قصه‌گویی شد و یا تعدادی از آن‌ها از طریق فعالیت معرفی کتاب به شیوه‌های خلاقانه و جذاب، به اعضا معرفی شدند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =