فرصت مناسب هم‌افزایی کانون و مدرسه فراهم شده است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح کانون مدرسه مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست با مدیرکل کانون قزوین با اعلام این مطلب گفت: همکاری کانون با آموزش و پرورش فرصتی مغتنم برای همافزایی و اثرگذاری عملکردهاست.

وی با اشاره به توانمندی و مهارت‌های منحصر به فرد مربیان کانون در ارتباط با بچه‌ها و آموزش غیر مستقیم مفاهیم درسی، طرح کانون مدرسه را مکملی سودمند و موثر برای فعالیت‌های سال تحصیلی دانش‌آموزان دانست و خواستار حمایت و پیگیری ویژه مسوولان و معاونان آموزش و پرورش برای اجرای این طرح شد.

مژده اروجی  مدیرکل کانون قزوین نیز در این نشست، با معرفی مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان و بیان بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مستمر و کلان کانون، خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش برای افزایش برخورداری بچه‌های استان از فعالیت‌های کانون و توانمندی‌های مربیان آن شد.

اروجی با اشاره به کتاب محور بودن بیشتر فعالیت‌های کانون، این ویژگی را از نکات شاخص و ممتاز رویکرد آموزشی کانون برشمرد که زمینه‌ساز جامعه‌ای فرهیخته و آگاه در آینده خواهد بود.

وی افزود با توجه به بیش از 50سال پیشینه درخشان و تداوم حضور موثر کانون در حوزه فرهنگ و هنر جامعه، با ارتقا و پشتیبانی از این مجموعه  در واقع ، بالندگی و رشد فرهنگی ایران اسلامی رقم می‌خورد.

اروجی در ادامه آموزش غیر مستقیم در کانون را از شاخصه‌های اثرگذاری و ماندگاری فعالیت‌های کانون دانست و آن را مولفه‌ای موفق در تربیت، پرورش و رشد اجتماعی پایدار کودکان و نوجوانان برشمرد.

مدیرکل کانون قزوین، مخاطب مشترک کانون با آموزش و پرورش را فرصتی برای خدمت بیشتر دو دستگاه به بچه‌ها دانست و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر مسوولان آموزش و پرورش با مراکز فرهنگی و هنری استان شد.

وی با تشریح بخشی از فعالیت‌های کانون در زمینه تولید و عرضه محصولات فرهنگی، از جمله کتاب، نوشت افزار ،فیلم سینمایی، پویانمایی و...، تولیدات کانون را با توجه به ارزیابی کارشناسانه در رده‌های مختلف و استانداردهای علمی و فرهنگی، شایسته و در خور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان استان دانست و از مسوولان آموزش و پرورش خواست در معرفی و برخورداری دانش‌آموزان از این تولیدات، کانون را یاری کنند.

بخشی از سخنان مدیرکل کانون به معرفی بیشتر طرح کانون مدرسه و اهداف اجرای آن اختصاص داشت.وی با اشاره به نتایج خوب و استقبال قابل توجه دانش‌آموزان از این طرح،درباره راه‌های مساعدت آموزش و پرورش برای توسعه و گسترش این طرح و ارتقای بازدهی اجرای آن، پیشنهادهایی را مطرح کرد.

مژده اروجی مدیرکل کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =