کد خبر: 275131
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کتاب های مسافر به استان خراسان شمالی رسیدند

طرح سفر کتاب با روز گذشته با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرور فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی طرح چهار فصل کتاب«سفر کتاب» در خراسان شمالی از مرکز شماره ۲ بجنورد آغاز شد.

مدیر کل کانون استان در این آیین عنوان کرد: این کتاب ها از جمله  کتاب های منتشر شده توسط سایر ناشران حوزه ی کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۵هستند که به تصویب کمیته ی بررسی و انتخاب کتاب رسیده است، می باشد.

«صادقی» ادامه داد: این ۳۰۰ عنوان کتاب کودک در قالب برگزاری نمایشگاه ها به شهرهای مختلف استان سفر می کند.
وی با بیان اینکه این سفر تنها با رویکرد معرفی کتاب ها انجام می شود افزود: این کتاب ها در هر شهرستان در قالب برگزاری نمایشگاه های چند روزه به کودکان و خانواده ها معرفی می شود و متقاضیان خرید می توانند درخواست خود را برای تهیه کتاب به کانون پرورش فکری ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در کنار برگزاری نمایشگاه ها و سفر کتاب دیده است.
صادقی اظهار کرد: این نمایشگاه های سیار در مراکز کانون پرورش فکری و یا سایر مکان ها و مراکز فرهنگی دایر می شود.
وی گفت: در صورت امکان، ۳۰۰ عنوان کتاب کودک در قالب کتابخانه های سیار به روستاها نیز سفر می کنند تا کودکان روستایی نیز بتوانند کتاب های مورد نیاز و تقاضای خود را تهیه کنند.

«مظفر الوندی» هم در این برنامه اجرای فعالیت های کانون به خصوص در مناطق حاشیه شهر را اثر بخش دانست و ابراز امیدواری کرد که این فعالیت ها گسترش یابد.

وی ضمن بازدید از کارگاه های فرهنگی هنری این مرکز خاطر نشان نمود: با حضور در کارگاه های هنری و ادبی خلاقیت و دنیای جدیدی پیش روی کودکان گشوده می شود.

گفتنی است در حال حاضر ۶ مرکز فرهنگی و هنری ، ۲ کتابخانه سیار شهری و ۶ کتابخانه سیار روستایی در این استان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =