درخشش کانون در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

آثار برتر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در حالی اعلام شد که نمایش «عقل صورتی» و «جاده‌ اردک‌ها» از تولیدات کانون پرورش فکری در این رویداد هنری درخشیدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوران بخش مسابقه تئاتر ایران متشکل از بابک محمدی، حسین محب‌اهری، رضا فیاضی، احمد بیگلریان و مریم سعادت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش کارگردانی، بازی‌گری مرد و موسیقی را به «عقل صورتی» اختصاص دادند. «مهدی فرشیدی‌سپهر»، «مهرداد باقری» و «سیدمرتضی طباطبایی» برگزیدگان این بخش بودند.

همچنین از «سعید ابک» به عنوان بازی‌گر مرد و «مهدی فرشیدی‌سپهر» در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نمایش «عقل صورتی» تقدیر شد.

در این مراسم آرا هیأت داوران مسابقه تئاتر خردسال نیز اعلام شد. هیات داوران این بخش را پرستو گلستانی، افسانه زمانی و حسین صفی تشکیل می‌دادند.

این داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازی‌گر مرد را به «فرهاد اسماعیلی» برای بازی در نمایش «جاده اردک‌ها» اعطا کردند.

گفتنی است «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» داستان پسری رویاپرداز است که مدادی جادویی پیدا می‌کند، او در مسیر یادگیری غلط و درست با معلم خود همراه می‌شود تا تعامل‌های درست با دنیای اطراف و زندگی واقعی را بیاموزد.

همچنین «جاده اردک‌ها» برگرفته از کتاب مطالعات اجتماعی پایه ابتدایی، داستان مامان اردک و جوجه‌هایی است که در یک مزرعه کوچک کنار یک چشمه کوچک، زندگی آرامی دارند. آن‌ها هر روز برای آب‌تنی به آن‌جا می‌روند و لحظه‌های شیرینی را سپری می‌کنند. اما زندگی آن‌ها با احداث یک جاده در کنار محل زندگی‌شان دچار مشکل می‌شود، زیرا خودروهای عبوری اصلا اجازه رفت و آمد آن‌ها را به سوی چشمه نمی‌دهد.

پیش‌تر از مهدی فرشیدی‌سپهر آثاری همچون «من، من، من»، «گاو»، «تصمیم، تصمیم» و... به روی صحنه رفته است.

فرهاد اسماعیلی کارگردان «جاده اردک‌ها» نیز سال گذشته با «آرزوی کلاف‌های رنگی» در این رویداد حضور داشته است. نمایش پیشین او برنده دو جایزه در بخش متن و بازیگر مرد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =