قصه‌گویی در کانون قدمتی دیرینه دارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی را یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ ایرانی‌اسلامی به نسل جدید دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در نشست خبری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه اصفهان با اشاره به برگزاری 19 دوره جشنواره قصه‌گویی گفت: با توجه به این‌که مبنای قصه‌گویی در کانون، کتاب و کتاب‌خوانی است این فعالیت قدمتی دیرینه در این نهاد دارد.

وی اظهار کرد: قصه‌گویی یکی از ابزارهای تربیتی است که با وجود فن‌آوری‌های جدید، هم‌چنان جایگاه خود را در فرهنگ ملی حفظ کرده است.

قمرزاده، ترویج فرهنگ قصه‌گویی را مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد فرهنگی برشمرد و توضیح داد: قصه‌گویی در تربیت نسل آینده نقش مهمی دارد و می‌تواند بسیاری از مفاهیم تربیتی را در روح و ذهن کودک و نوجوان ماندگار سازد.

معاون فرهنگی کانون گفت: در این دوره در مجموع ۶هزار و ۷۳۷ قصه‌گو از سراسر کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند که از این میان ۳هزار و ۱۷3 قصه‌گو نوجوان هستند.

وی ادامه داد: در بیستمین جشنواره‌ی قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حضور خواهند داشت و امسال نیز ۴۷۳ نفر در این بخش شرکت کردند.

به گفته‌ی او ۳هزار و ۹۰ نفر از شرکت‌کنندگان را مربیان مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور تشکیل می‌دهند که با حضور آن‌ها بیش از 700 جشن قصه‌گویی در شهرستان‌ها برپا شد و حدود 80هزار کودک و نوجوان شنونده‌ی قصه‌های مربیان کانون بودند.

معاون فرهنگی کانون افزود: بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش آزاد با موضوع‌های آموزشی و تربیتی، بخش رضوی و بخش قصه‌های کهن با داستان‌های شاهنامه و فولکلور برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست مهدی قربانی مدیر کل کانون استان اصفهان نیز با تشریح روند برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای قصه‌گویی در اصفهان گفت: 39 قصه‌گو از 20 تا 22 آذر از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان در جشنواره منطقه‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

وی از برپایی نشست‌های تخصصی با عنوان‌های «رمز گشایی قصه‌های کهن» و «بیان خواسته‌ها و بایسته‌های کودک و نوجوان، مبتنی بر آیات و قصص قرآن» نیز خبر داد.

مدیرکل کانون اصفهان ادامه داد: محمد سیمزاری، رضا فیاضی و سیدعلی کاشفی خوانساری داوران این جشنواره‌ی منطقه‌ای هستند.

گفتنی است بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه از 20 تا 22 آذر در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =