بهره مندی بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز سیستان و بلوچستانی از طرح " کانون مدرسه "

مدیرکل کانون استان: طرح " کانون مدرسه " آغازگر فصل نوینی از همکاری‌های کانون و مدرسه برای پرورش توانایی‌های کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز سیستان و بلوچستانی از خدمات طرح " کانون مدرسه " بهره مند شدند.

مدیرکل کانون استان با اعلام این خبر گفت: در مرحله‌ی نخست اجرای این طرح، در آبان ماه سال جاری، بیش از ۵۰۰۰ هزار دانش آموز در استان با حضور در مراکز فرهنگی هنری، از خدمات کانون استفاده کردند.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله‌ی دوم طرح در آذر ماه گفت: در این مرحله نیز همکاران ما به بیش از ۳۰۰۰ هزار دانش آموز خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند.

وی سپس عنوان کرد: با توجه به رسالتی که برای کانون تعریف شده، کار ما پرورش فکر کودکان و نوجوانان از طریق هنر، فرهنگ، علم و همه‌ی مسایلی است که در این حوزه می‌توان از آن کمک گرفت؛ از سوی دیگر مراکز کانون متعلق به همه‌ی کودکان و نوجوانان است و طرح کانون مدرسه فصل نوینی از همکاری‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش است برای پرورش توانایی این گروه‌های سنی.

هادی تعداد مراکز فرهنگی هنری استان را پاسخگوی نیاز بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی ندانست و در این زمینه گفت: با توجه به اینکه ۳۰ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون در استان پاسخگوی نیاز این ظرفیت عظیم انسانی نیست، از این رو کارگاه‌های تخصصی کانون برای معلمان مدارس و مربیان پیش دبستانی در حال برگزاری است تا از این طرق بتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش خدمات کانون قرار دهیم.

وی همچنین آمادگی کانون را برای ارایه‌ی خدمات گوناگون، جهت پرورش نسلی خلاق، پرنشاط، پرسشگر، سالم و امیدوار به آینده اعلام کرد و افزود: کودکان سرمایه‌های اصلی جوامع هستند و آموزش صحیح می‌تواند آینده‌ای سرشار از موفقیت را برای کشور فراهم سازد.

مدیرکل کانون استان در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران کانون، جهت اجرای مطلوب طرح " کانون مدرسه " اظهار امیدواری کرد: با آموزش مهارت‌های مورد نیاز به کودکان و نوجوانان بتوان زمینه‌ی برخورداری از یک زندگی بهتر، مبتنی بر انتخاب‌های آگاهانه را آنان فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =