آغاز طرح کانون و مدرسه در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

دانش آموزان مدارس سیستان و بلوچستان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون آغاز طرح کانون و مدرسه را جشن گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، دانش آموزان مدارس سیستان و بلوچستان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون آغاز طرح کانون و مدرسه را جشن گرفتند.

مربیان کانون در نخستین روز اجرای طرح میزبان معلمان و دانش آموزان مشتاق بودند  که ابتدا در نشست‌های هماهنگی طرح شرکت کردند و پس از آن دانش آموزان در کارگاه‌های مربوط به طرح کانون و مدرسه حاضر شدند.

در نخستین روز نقاشی، روخوانی و معرفی کتاب، نمایش خلاق و کاردستی از جمله فعالیت‌هایی بودند که مربیان برای آموزش بچه‌ها از آنها استفاده کردند.

قابل ذکر است با توجه به محدودیت فضای مراکز کانون و ضرورت بهره برداری تعداد بیشتری از دانش آموزان از خدمات طرح کانون و مدرسه، پیش از آغاز طرح توافقی با مسئولان آموزش و پرورش استان صورت گرفت که بر طبق آن تعداد بیشتری از معلمان در کارگاه‌های کانون شرکت کنند تا با فراگیری آموزش‌های لازم دانش آموزان بیشتری از این طرح بهره مند شوند؛ که این کارگاه‌ها نیز هم زمان با شروع طرح در حال اجراست.

گفتنی است بر اساس طرح کانون و مدرسه که با توافق کانون پرورش فکری و وزارت آموزش و پرورش چند دوره‌ای است اجرا می‌شود، دانش آموزان و معلمان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون بخشی از فعالیت‌های درسی خود را با استفاده از شیوه‌های " آموزش خلاق کودک محور " فرا می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =