بهره‌برداری از کامیونت سیار کانون آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده

کامیونت سیار تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی با اجرای تئاتر برای کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هادی یوسف‌زاده مدیرکل کانون آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: کانون آذربایجان شرقی با خریداری و تجهیز یک دستگاه کامیونت سقف‌دار و چند منظوره، امکان اجرای نمایش، دسترسی به کتاب‌خانه سیار و عرضه محصولات فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان همه مناطق استان، فراهم کرده است.

مدیرکل کانون آذربایجان شرقی افزود: کامیونت سیار نمایش کانون آذربایجان شرقی از محل اعتبارات استانی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال 1395 و با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیون تومان خریداری شده است.

وی با بیان این که این کامیونت با هدف ایجاد فضای نشاط و سرگرمی و ارایه آموزش به کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است گفت: این کامیونت چند منظوره که برای اولین بار کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند، از امکاناتی مانند پرده نمایش سیار، امکان صوتی مناسب، قفسه‌های کتاب برای استفاده به عنوان کتاب‌خانه سیار و امکان فروش و عرضه محصولات فرهنگی و هنری نیز برخوردار است.

یوسف‌زاده هدف از راه‌اندازی این کامیونت سیار را معرفی فعالیت‌های کانون در تمامی مناطق استان، فراهم کردن امکان بهره‌مندی تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان از امکانات و برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون، ایجاد کتاب‌خانه سیار به منظور فراهم کردن امکان دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق محروم به کتاب و... اعلام کرده است.

تئاتر عروسکی میهمان‌های ناخوانده از تولیدات مرکز تئاتر کانون استان کرمانشاه است که به نویسندگی امیر مشهدی عباس و منوچهر اکبرلو و به کارگردانی وحید خسروی برای کودکان و نوجوانان زلزله زده استان کرمانشاه بر روی این کامیونت سیار اجرا می‌شود.

اجرای قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، مسابقه، کاردستی و ... از سوی مربیان برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، از دیگر فعالیت‌هایی است که بر روی این کامیونت سیار اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =