کد خبر: 275450
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
بازدید 1408
ارایه ی پژوهش های اعضا مراکز کانون در کرج

اعضا پژوهش گر کودک ونوجوان مراکز کانون البرز، در رابطه با شیوه ها و نتایج کارهای پژوهشی خود توضیح دادند.

به گزارش روابط  عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نشست ویژه ارایه ی پژوهش های اعضا در کتابخانه ی نوجوان مرکز مجتمع کرج برگزارو اعضا مراکز مختلف کانون استان البرز، در رابطه با نوع و نحوه ی انجام ونتایج پژوهش های خود توضیح دادند.

مبینا دهقان و نگین صابر نیا از اعضا نوجوان مرکز مجتمع،  پژوهش خود با عنوان (معرفی رستم و پهلوانان شاهنامه ) را  که با کمک کیمیا یوسفی فرد دیگر نوجوان مرکز مجتمع تهیه کرده بودند  و طاهره سادات سجادی و خدیجه میرزایی به عنوان مربیان راهنما در کنار این اعضا حضور داشتند شرح دادند؛ آن ها از انجام کارهای مرتبط با پژوهش خود مانند کتاب سازی، بازنویسی داستان های شاهنمامه، بحث آزاد و دیگر فعالیت های مشابه هم مواردی را شرح دادند.

حلما لاری و زهرا خالقی اعضا مرکز شماره یک کرج پژوهش خود را با موضوع ( نقش جنگل در محیط زیست) که با راهنمایی فریبا فروزانفر انجام داده  بودند را توضیح داده و به بیان مراحل کار در این زمینه و خواندن کتاب های مرتبط ، ارتباط با کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کردند.

بهینا جمشیدی عضو کودک مرکز شماره دو کرج،  به عنوان سومین ارایه دهنده، پژوهش خود و دوستانش علی اسفندیاری و امیر حسین شاکری را که با موضوع (حیوانات منقرض شده) و با راهنمایی میترا فرهادیان، انجام شده بود را شرح داده و از نشریه دیواری و مطالعه ی کتاب ها و اردوی بازدیدی از پارک طبیعت به عنوان فعالیت های جانبی در این زمینه یاد کرد.

باران پور تیموریان دیگر عضو کودک مرکز شماره دو کرج، به نمایندگی از گروه سه نفره شان که با همکاری   نگار و نازنین فرخ روز تشکیل شده بود، پژوهش (بچه های حیوانات ) را که با راهنمایی میترا فرهادیان، انجام شده، شرح داد و از فعالیت های جنبی مثل بازدید از موزه طبیعت و نشری دیواری و کاردستی گفت .

گفتنی است توضیح پژوهش این مرکز به شیوه ی  پرسش و پاسخ انجام شد.

یگانه تکبیری و نازنین زهرا هویدا اعضا فعال مرکز نجوم کانون البرز، پژوهش خود با موضوع(تاثیرات حرکت ماه و خورشید و زمین ) بر یکدیگر را با شیوه ای خلاق و پخش کارت های اهله ی ماه و خورشید گرفتگی بین حضار توضیح دادند، یگانه مرادی دیگر عضو این گروه بود  و فرزانه ایران پاک راهنمایی این پژوهش را برعهده اشت .

فرزانه عطار صحراگرد، کارشناس موزش و پژوهش  و مجری  این نشست در سخنانی از زحمات همکاران، والدین و اعضا تشکر و از گروه هایی که اثر فرستاده بودند اما به دلایلی نتوانستند در همایش شرکت کنند نیز تشکر کرد.

مهری فلاح، معاون فرهنگی کانون البرز نیز در پایان این نشست ضمن تشکر از از مربیان و اعضا پژوهش گر و بیان نکات قوت کارهای پژوهشی مانند توجه به مراحل مختلف کارپژوهش های علمی، حضور فعال اعضا ، انجام فعالیت های مرتبط در این حوزه اشاره کرده و اعلام کرد که در جلسات آتی به بیان نقاط قوت و ضعف کارها جهت پیشرفت بهتر این فرآیند در مراکز خواهد پرداخت .

بازدید اعضا فعال پژوهش، والدین و مربیان آنان از آسمان نمای تخصصی کانون البرز دیگر برنامه ای بود که انجام شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =