تجلیل از اعضای پژوهشگر و کتاب‌خوان برتر استان سمنان

اعضای پژوهشگر و کتاب‌خوان برتر مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری، تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نشست تخصصی اعضای پژوهشگر مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان، صبح پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه سال جاری با حضور ۶۰ عضو کودک و نوجوان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست تخصصی، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر و مرتضی فرخی رئیس اداره نظارت محیط زیست سمنان به بیان مطالبی درخصوص محیط زیست، بررسی شرایط اقلیمی حاکم بر طبیعت و... پرداختند و در پایان از اعضا و مربیان برگزیده بخش پژوهش و همچنین اعضای برتر کتابخوان تجلیل شد.

عبدوس در این نشست که با هدف فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهش‌گری در اعضا و مربیان، کمک به ارتقای بینش و نگرش پژوهشی در کانون، معرفی پژوهش‌گران و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری برگزار شد، با اشاره به نقش معادن و مراتع و همچنین فسیل‌ها و تراکنش بارندگی در تغییر شرایط اقلیمی، اظهار داشت: ۷۰ درصد بارش در مناطق کوهستانی شکل می‌گیرد که خود منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر، کوهستان‌ها را یکی از مهم‌ترین و مرغوب‌ترین مناطق گردشگری دانست و بر بهداشت محیط زیست تأکید کرد.

فرخی، دیگر مدرس این نشست در قالب کارگاهی آموزشی ضمن تعریف جامعی از محیط زیست و بررسی انواع آلودگی‌های این محیط به انواع موجودات زنده و غیر زنده در طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۶۴ گونه‌ی جانوری در کشور وجود دارد که ۵۲ گونه‌ی آن در استان سمنان یافت شده است.

فرخی در ادامه با اشاره به انواع گربه‌سانان ابراز داشت: در استان‌های محدوده‌ی کویر مانند سمنان، یزد و خراسان شمالی نوعی یوزپلنگ زندگی می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش به چگونگی نگارش مقالات علمی و پژوهش پرداخت و مهم‌ترین رکن یک مقاله علمی را برداشتن گره از مشکل و چالشی که برای پژوهشگر به وجود آمده و چرایی انجام آن تحقیق و مفید بودن برای مخاطب، دانست و در ادامه معیارهای یک مقاله پژوهشی را تیتروار عنوان کرد.

گفتنی است؛ در این نشست تخصصی سه عضو برگزیده به ارایه اثر پژوهشی خود پرداختند و در پایان از سوی مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از ریحانه پرهیزگار، پریسا سبحانی، آیدا کریمی، فاطمه پیرا، مبین کرکانی و هستی دانایی برگزیدگان مسابقه معرفی کتاب در فضای مجازی و یوسف رضایی، زیبا دهمرده، مریم دهمرده، امیرمحمد مرادعلیان و فاطمه‌زهرا جباری کتاب‌خوانان برتر و همچنین علی فولادی‌نژاد، مهربانو نریمان، امیرمحمد مرادعلیان، ریحانه ثامنی، نازنین‌فاطمه مؤمنی، مبینا امتی، فریناز شوریابی، محدثه شالکویی، فاطمه کربلایی‌هاشمی، هلیا هنرور و پگاه خادمیان‌پور اعضای پژوهشگر برگزیده، با لوح سپاس و هدیه‌ای، قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =