هفته‌ای پر از پرسش‌های رنگارنگ برای اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان در کارگاه‌های هفته‌ی پژوهش راه‌های رسیدن به پاسخ را تجربه می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان در کارگاه‌های هفته‌ی پژوهش راه‌های رسیدن به پاسخ را تجربه می‌کنند.

کارشناس آموزش و پژوهش در این خصوص گفت: نمایشگاه هفته‌ی پژوهش امسال از هفت کارگاه با عنوان معرفی کتاب‌های علمی، با پرسشم چه کار کنم؟، ارایه‌ی پژوهش اعضا به صورت نشریه دیواری، مزرعه‌ی دانایی، آشنایی با گیاهان دارویی، کارگاه ساخت کاغذ بازیافتی و کارگاه رنگرزی با گیاهان تشکیل شده است.

بی‌با رهسپار در ادامه افزود: بازدید کنندگان پس از ورود به نمایشگاه، ابتدا با تعدادی از کتاب‌های علمی آشنا می‌شوند، سپس در چند گروه پرسش‌هایی از مزرعه‌ی دانایی انتخاب می‌کنند و با توجه به پرسش خود در یکی از کارگاه‌هایی که برای این منظور آماده شده، با آزمایش‌های گوناگون به پاسخ می‌رسند.

وی در خصوص کارگاه " با پرسشم چه کار کنم؟ " گفت: بچه‌ها در این کارگاه ابتدا می‌آموزند که هیچگاه از روبه‌رو شدن با " پرسش " هراس نداشته باشند و در ادامه یاد می‌گیرند برای رسیدن به پاسخ خود چه راهی را انتخاب کنند.

قابل ذکر است شعار نمایشگاه هفته‌ی پژوهش " من می‌پرسم؛ پس هستم " انتخاب شده تا بچه‌ها مقدمات مهارت پرسشگری را تجربه کنند، زیرا زیباترین راه برای حرکت به سوی خردورزی " جستجو گری " است.

گفتنی است تعدادی از مربیان پژوهشگر مراکز فرهنگی هنری، راهنمایی بازدید کنندگان را برعهده دارند و همراه با آنان برای رسیدن به پاسخ تلاش می‌کنند.

این نمایشگاه تا پایان هفته‌ی پژوهش میزبان اعضا، دانش آموزان و علاقه مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =