همه چیز دنیا به هم ربط دارد فقط باید آن را کشف کرد

همه چیز دنیا به هم ربط دارد فقط باید آن را کشف کرد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی حسین تولایی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در جمع اعضای کلاس ادبی مرکز اسفراین که در قالب برنامه امضای کتاب حاضر شده بود، اعضا را به نزدیکی با طبیعت دعوت کرد وگفت: هرچه به طبیعت نزدیک تر شویم به کشف های جدیدتری از آن می رسیم و لحظه های نویی را تجربه می کنیم که این تجربه دستمایه خلق یک اثر هنری مثل شعراست .

وی در پاسخ عضوی که از او درباره ی ارتباط  و وابستگی پدیده ها و موجودات جهان در شعرهای او و دلیل پرداختن به ان ها سوال کرد گفت : همه چیزهای دنیا به هم ربط دارد باید این روابط را کشف کرد من سعی کرده ام این ارتباط را کشف کنم، این ارتباط همان مهربانی و دوستی است .مهربانی که حتی به دنیای موجودات بیجان مانند رابطه چاقو و کیک هم کشیده شود.

شاعر مجموعه چند شاخه حرف بزنیم با اشاره به این که شعر گفتن برای کودکان و نوجوانان به یک اندازه سخت است  تصریح کرد هر کدام از این ها وابسته به یک دنیای جداگانه هستند و برای شعر گفتن برای پگروه باید به دنیای ان ها نزدیک شویم تا بتوانیم چیزی را خلق کنیم که دوست دارند.

وی با اذعان به این که طنز یکی از ویژگی های اثار اوست گفت: این جایی است که می توان گفت یکی سخت تر از دیگری است چون شعر طنز گفتن به مراتب سخت تر از شعر جدی است چرا که در شعر طنز علاوه بر ان جدیت و حقانیت حرف با به این اندیشید که مبادا به کسی بر بخورد.

شاعر« پشت صحنه دلم» با بیان این که از ۹ سالگی عضو کانون بوده است، افزود: نخستین شعر را برای یک گروه سرود و در وصف کانون سرودم و این زمینه ای شد تا به صورت جدی به شعر فکر کنم.

تولایی توجه به انجمن های ادبی را یکی از  جدی ترین نیازهای مراکز عنوان  کرد و گفت: انتظار می رود انجمن های آفرینش در مراکزی که پتانسیل لازم را دارند تشکیل شود تا اعضا پس از گذراندن کارگاه وارد این انجمن ها شوند و بتوانن به صورت جدی تری در این زمینه فعالیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =