برگزاری جشنواره «کرسی‌های یلدایی»

به مناسبت آیین بزرگداشت بلندترین شب سال، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «کرسی‌های یلدایی» در مرکز شماره ۳۹ کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این جشنواره اعضای نوجوان و فعال کتابخانه با همراهی والدینشان کرسی‌های سنتی شب چله را با چیدمان هنرمندانه در سالن نمایش این کتابخانه برپا کردند.

در این برنامه هر گروه ضمن پذیرایی از میهمانان با خوراکی‌های یلدایی، به اجرای شعرخوانی، تفأل به حافظ، قصه‌گویی، نقالی و دیگر آداب‌ و رسوم یلدا می‌پرداخت.

آیین بزرگداشت شب چله با توضیحات مربیان مرکز در ارتباط با تاریخچه این مراسم باستانی افتتاح شد و سپس اعضای هر کرسی ویژه‌برنامه خود را به‌نوبت اجرا کردند.

گروهی با اجرای نقالی از داستان‌های مثنوی معنوی توسط "محمدرضا جعفری" عضو خردسال، از میهمانانش پذیرایی می‌کرد و گروهی دیگر با شاهنامه‌خوانی "طاها قلی‌پور" عضو نوجوان، دوستانش را به شهر قصه‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌برد.

در کرسی دیگر "اعظم تفتی" مادربزرگ حاضر در این جشنواره، خاطرات دوران کودکی‌اش را پای کرسی نقل می‌کرد و  برخی از مادران اعضای شرکت‌کننده، برای بچه‌ها قصه می‌گفتند.

همچنین اجرای ترانه "خونه مادربزرگه" با نوازندگی فلوت  توسط «هانیه بلوری و مریم شاه‌حسینی»، خوانش آثار ادبی اعضای نوجوان با موضوع یلدا ، فال کوزه با اشعار حافظ از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

در پایان از میان ۱۱ کرسی یلدایی شرکت‌کننده، سه کرسی به دلیل روحیه همکاری، مشارکت گروه، استفاده از خلاقیت و به کار بردن نمادهای اصالت و ایرانی به‌عنوان برگزیده اعلام شدند و از سه ویژه‌برنامۀ برتر نیز تقدیر به عمل آمد.

جشن کرسی‌های یلدایی با پذیرایی  و گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی و شاد در خاطر میهمانان ماندگار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =