به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان) با هدف شناسایی و مداخله بهموقع در مسائل رفتاری، روانی و اجتماعی دانشآموزان، بهویژه آنانی که در معرض آسیبهای اجتماعی هستند، طراحی شده است.
حامد علامتی روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش و با همراهی فروهر معدنی مدیرکل آفرینشهای فرهنگی و هنری کانون، برای بررسی نحوه اجرای این طرح به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در این بازدید، با طرح پرسشهایی درباره تعداد دانشآموزان، روند اجرای طرح نماد، میزان مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی و تاثیر برنامههای اجراشده، با مدیر مدرسه و مشاوران مدرسه گفتوگو کرد. او همچنین درباره اقدامهایی که در راستای حمایت از دانشآموزان در معرض آسیب و نیازمند مراقبت انجام شده، اطلاعاتی دریافت کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کانون استان و جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی در این بازدید مدیرعامل کانون را همراهی کردند.
مدیر این مدرسه نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت افزایش تابآوری دانشآموزان گفت: تلاش کردهایم اعتماد میان دانشآموزان و مشاوران تقویت شود. از ظرفیت خانوادهها استفاده کردهایم و از هر مجموعهای که بتواند به ما کمک کند، استقبال میکنیم.
او همچنین افزود: ابلاغ طرح نماد باعث شده اقدامهای ما هدفمندتر و با سازوکار بهتری انجام شود و آسیبهای احتمالی کاهش یابد. انتظار داریم کانون در زمینه شادابسازی فضای مدرسه بیش از پیش ما را یاری دهد.
مشاور مدرسه نیز با اشاره به نقش کلیدی مشاوران در فضای مدرسه گفت: امیدواریم فرد مورد اعتماد دانشآموزان باشیم، فضایی امن برای آنان فراهم کنیم و سنگ صبور مشکلاتشان باشیم.
این بازدید با هدف بررسی میدانی روند اجرای طرح نماد و شناخت بهتر نیازهای دانشآموزان در مدارس مناطق کمتر برخوردار انجام شد.
این طرح با مشارکت چند نهاد از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر دستگاههای مسئول اجرا میشود و تلاش دارد با رویکردی هماهنگ، فضایی ایمن و حمایتی برای رشد و تربیت دانشآموزان فراهم آورد.