کد خبر: 276033
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
شروع به کار آسمان‌نمای سیار کانون خوزستان

آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در آیین افتتاح این آسمان‌نما گفت: این مرکز آسماننما با بودجه‌ی 500 میلیون ریالی خریداری و آماده بهره‌برداری شده است.

غلامرضا شنبدی با اشاره به قابلیت جابه‌جایی آن نیز افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این آسمان‌نما به همه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کانون خوزستان فرستاده خواهد شد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان سراسر استان با حضور در این آسمان‌نما با تعریف، اهداف و دست‌آوردهای علمی به‌ویژه علم نجوم، مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم هم‌چون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاه‌چاله‌ها، کلیات و ساختار ستارگان آشنا می‌شوند.

شنبدی گفت: این آسمان‌نما در راستای اجرای عدالت فرهنگی و بهره‌مندی کودکان تمام استان و نیز بچه‌های روستا، راه‌اندازی شده است و با افتتاح این مکان علمی مهارت کودکان و نوجوانان در استفاده از ابزارهای نجومی و یافتن اجرام آسمانی افزایش می‌یابد.

مدیرکل کانون خوزستان در پایان یادآور شد: فعالیت نجوم یکی از برنامه‌های جذاب در کانون است که علاوه بر سرگرمی به بهتر دیدن و کشف راز و رمز آسمان شب برای کودکان و نوجوانان کمک می‌کند و باعث جذب بچه‌ها در کانون می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =