خودباوری کودکان، مهم‌ترین دست‌آورد کانون است

فرماندار شهرستان املش پرورش خلاقیت و تقویت خودباوری درکودکان و نوجوانان را مهم‌ترین دست‌آورد فعالیت‌های فرهنگی کانون دانست و حمایت از چنین مجموعه‌ای را سرمایه‌گذاری سومند توصیف‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان؛ یونس محمودی این سخنان را در دیدار با مدیرکل کانون اظهارداشت و افزود: هزینه‌کردن و به عبارتی دیگر، سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان زمینه‌ساز ظهور و بروز استعدادها و مهم‌ترین حرکتی است که می توان برآن تکیه‌کرد.

فرماندار شهرستان املش افزود: همه‌ی انسان‌ها با فطرتی پاک متولد می‌شوند و خمیرمایه‌ی آن‌ها از کودکی و نوجوانی و با تلاش دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری شکل‌می‌گیرد.

وی درعین‌حال نقش والدین و مربیان را درهدایت درست، هدف‌مند و کاربردی آینده‌سازان ایران اسلامی مهم ارزیابی‌کرد و با تبیین جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی گفت: توجه به حوزه‌ی فرهنگ و هم‌چنین نگاه ویژه به کانون پرورش فکری از دغدغه‌های اصلی مسوولان شهرستان املش است و تلاش‌می کنیم از همین امروز در این مسیر گام‌برداریم.

محمودی برهمین اساس با همراهی مدیرکل کانون و جمعی از مسوولان شهرستان در مرکز فرهنگی هنری املش حضوریافت و  طی این بازدید از اختصاص بودجه برای  تجهیز کانون و هم‌چنین به‌سازی مسیر ورودی به این مرکز در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

این مسوول استانی هم‌چنین تلاش برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی، کارگاه آموزش پویانمایی و مرکز نجوم را ازدیگر برنامه‌های مسوولان املش عنوان و ازگشایش ایستگاه‌ مطالعه با همراهی کانون در فرمانداری و دیگر دستگاه‌های این شهرستان استقبال‌کرد.

اختصاص ایستگاه تاکسی به مقصد مرکز فرهنگی هنری کانون ازدیگر برنامه‌ها بود که در سخنان فرماندار املش مورد تاکید قرارگرفت.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز طی این دیدار که به منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، ازرویکرد مثبت مسوولان استانی در مسیر افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی سخن‌گفت و دراین میان از همراهی فرماندار املش قدردانی‌کرد.

اسفندیار ضیائی درادامه پیشینه کانون در پرورش شخصیت‌های برجسته را یادآورشد و با اشاره به نیاز امروز جامعه به جهاد فرهنگی و گسترش نهضت مهارت‌آموزی گفت: چنان‌چه بخواهیم زیرساخت‌های مناسب اجتماعی داشته‌باشیم، بایستی از حوزه فرهنگ شروع کرده و از نسل کودک و نوجوان آغازکنیم.

ضیائی اضافه‌کرد: پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی بسترساز تربیت مدیران فرداست و براین اساس هراندازه بر توان‌مندسازی این نسل متمرکز شویم به فرداهای بهتر این جامعه اندیشیده‌ایم .

این مسوول فرهنگی هم‌چنین آموزش‌های غیرمستقیم، کتاب‌محور و خلاقانه کانون را یاری‌گر نظام آموزشی کشورخواند و با اشاره به ظرفیت‌های کارکنان این مجموعه‌ی فرهنگی اظهارداشت: مربیان، سرمایه‌های کانون محسوب‌می شوند و دراین مسیر ارتباط با خانواده و تعامل با دستگاه‌های اجرایی ازاهدافی است که درجهت ارایه‌ی خدمات بهتر به کودکان و نوجوانان همواره مدنظرقرارداشته و دارد.

وی درعین حال افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها، هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز، توجه به فضای مجازی و نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار را از اولویت‌های کانون برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان عنوان‌کرد و همراهی افزون‌تر مسوولان را برای تحقق اهداف خواستارشد.

بازدید از بخش‌های مختلف مرکز و هم‌چنین گفت‌وگوی صمیمانه با اعضا و مربیان، بخش پایانی این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =