لزوم آگاه سازی کودکان و نوجوانان با ریشه های انقلاب/ اجرای نمایش عروسکی در حاشیه‌ی شهرکرمان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بر لزوم آگاه سازی کودکان و نوجوانان با ریشه های انقلاب و توجه به کیفیت به جای کثرت برنامه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم آگاه سازی کودکان و نوجوانان با ریشه‌های انقلاب، توجه به کیفیت برنامه‌ها را مهم‌تر از کثرت آن‌ها دانست و گفت: پرده خوانی انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار دیجیتال که ماه‌ها بر روی آن کار شده است در دهه فجر در تعدادی از مدارس، مجتمع کانون و نمایشگاه قرآن  اجرا می‌شود.

روحی با اشاره به تقارن روزهای اول دهه فجر با ایام فاطمیه افزود: در شب شهادت حضرت زهرا (س) در ۱۱ بهمن ویژه‌برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان با حضور یک روحانی از واحد فرهنگی آستان قدس رضوی در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ بهمن در کرمان برپاست، خاطرنشان کرد:فضایی در این نمایشگاه برای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد و مربیان کانون فعالیت‌هایی را با محوریت پیوند مفاهیم قرآنی با انقلاب اجرا می‌کنند.

روحی از آغاز برنامه‌های دهه فجر از اول بهمن در همه مراکز فرهنگی، هنری کانون و اجرای کنسرت موسیقی برای کودکان که به شیوه‌ای متفاوت اجرا می‌شود سخن گفت و بیان داشت: نمایش عروسکی " حسن کچل و مرغ کاکل زری" ویژه کودکان، ۷ تا ۹ بهمن در یخدان مویدی(مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کرمان) به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، نمایش فیلم سینمایی پایان رویاها به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اول تا پایان بهمن هر روز در دو سانس، نمایش عروسکی باغ گل‌ها از ۱۲ تا ۲۱ بهمن در مرکز شماره دو کانون، استمرار اردوهای جهادی فرهنگی، هنری برای بچه‌ها که پیش از این در روستاهای محروم بوده است، در دهه فجر در کوهبنان و مسابقه کتابخوانی الکترونیکی با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش همراه با اهدای جوایز ارزنده که از اول بهمن آغاز و تا پایان فروردین ادامه دارد را از دیگر برنامه‌های قابل ذکر عنوان کرد.

مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانهمچنین  از تهیه سرودی ترکیبی از سرودهای اول انقلاب برای اجرا در ۱۲ بهمن و برپایی ایستگاه فرهنگی، هنری، ادبی با عنوان کودکان انقلابی در روز ۱۲ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همراه با غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای کرمان خبر داد.

روحی ادامه داد: ویژه برنامه جشن انقلاب با همکاری ۶ مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر کرمان ۱۶ بهمن در مجتمع کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

وی به حضور کودکان و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و یادآور شد:به همین منظور فراخوانی به کودکان و نوجوانان شده است تا در روز ۲۲ بهمن با شعارهای دست نوشته خود در مراسم راهپیمایی حضور پیدا کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تجمع کودکان همراه با ایستگاه نقاشی و شعارنویسی در مقابل ورودی حسینیه ثارالله را از برنامه‌های روز ۲۲ بهمن بیان کرد.

روحی با بیان این‌که از سال گذشته  برای سکونت‌های غیررسمی برنامه‌هایی آغاز و مرکز فرهنگی، هنری سیار راه اندازی کردیم، از اجرای نمایش عروسکی در ایام دهه فجر با هماهنگی مساجد و ... در این سکونت گاه‌ها خبرداد.

روحی افزود: همزمان با دهه فجر نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان در مجتمع کانون پرورش فکری کرمان برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =