دانش آموزان شهر سر جنگل میزبان کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مسئولان آموزش و پرورش سر جنگل خواهان حضور مستمر مربیان کانون پرورش فکری در مدارس این منطقه هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، دانش آموزان سرجنگل(کورین) میزبان کتابخانه‌ی سیار کانون بودند.

در ادامه‌ی سفرهای کتابخانه‌ی سیار کانون به شهرها و روستاهای استان، سر جنگل مقصد این کاروان فرهنگی بود و همکاران با حضور در این منطقه برای دانش آموزان فیلم نمایش دادند و به آنان کتاب اهدا کردند.

قصه گویی، بازی، فعالیت‌های ادبی، کاغذ و تا و نقاشی هم توسط مربیان برای دانش آموزان این شهر، که فاقد مرکز ثابت فرهنگی هنری است، اجرا شد.

در نشستی که همکاران با مسئولان آموزش و پرورش سر جنگل داشتند میزبانان، ضمن تقدیر از حضور همکاران و انجام فعالیت در این شهر، خواستار حضور مستمر کانون در میان دانش آموزان بودند و فعالیت‌های کانون را برای دانش آموزان مفید می‌دانستند.

تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دریافت محصولات کانون از دیگر خواسته‌های آنان برای کودکان و نوجوانان این شهر ۲۳ هزار نفری بود.

قابل ذکر است سرجنگل، که در فاصله‌ی صد کیلومتری زاهدان قرار دارد، به دلیل شرایط ویژه‌ای که در گذشته داشته تعداد زیادی از کودکان از نعمت تحصیل محروم بوده‌اند و تحصیل دانش آموزان در مقاطع تحصیلی بعد از دبستان با ریزش گسترده همراه بوده که خوشبختانه امروز در سایه‌ی امنیتی که حاصل شده این مشکل به فراموشی سپرده شده و زمینه‌ی انجام فعالیت‌های فرهنگی فراهم آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =