آیین اختتامیه دومین جشنواره « نماز ستون دین » در مجتمع کانون تبریز برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره « نماز ستون دین » با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف برگزار شد و همزمان با این مراسم از برگزیدگان ششمین سوگواره عکس محرم و اولین دوره بازی‌های ایرانی اسلامی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی دکتر رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری دراین مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره « نماز ستون دین» این جشنواره را فرصتی برای آشنایی بیش از پیش کودکان و نوجوانان با مفاهیم نماز دانست و از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند کانون در این راستا قدردانی کرد.

وی تاکید کرد :اگر می‌خواهیم به وظایف خود در اطاعت از اوامر الهی عمل کنیم یقیناً نماز یکی از مهمترین این وظایف است.

 در این مراسم هادی یوسف‌زاده  مدیر کل کانون استان نیز با بیان این که دومین جشنواره استانی « نماز ستون دین » با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان برای دومین سال متوالی برگزار شده است گفت: تجربه موفق برگزاری این جشنواره در سال گذشته ما را برآن داشت تا با بهره‌مندی از این تجربه موفق گام دوم  را پربارتر برداریم و افزایش کمی و کیفی آثار ارسال شده به این جشنواره حاکی از این موضوع است.

 وی افزود: فراخوان دومین جشنواره استانی نماز ستون دین در بهار سال جاری منتشر و در سطح مراکز کانون استان فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع و متعددی در راستای ترویج فرهنگ نماز اجرا و آثار منتخب در بخش‌های: سرود، کاردستی، ماکت، حدیث، طرح دیواری، دلنوشته، کارت پستال، نقاشی، سفال، عکاسی، خوشنویسی و انیمیشن به دفتر استان ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

 یوسف‌زاده درعین حال تصریح کرد: خوشحالیم که امسال شاهد تولید 21 عنوان سرود و 9 عنوان انیمیشن در موضوع نماز توسط کودکان و نوجوانان و با نظارت مربیان و کارشناسان کانون بوده‌ایم. در مجموع 621 اثر منتخب در بخش‌های مذکور شاهد تولید اثر در موضوع نماز بوده‌ایم که ان شاالله گامی در مسیر توسعه فرهنگ نماز باشد.

وی گفت‌: «امیدواریم سال آینده نیز سومین دوره جشنواره «نماز ستون دین» با محورهای جدیدتر و حضور گسترده‌تر مخاطبان باشیم. دراینجا لازم است به کسب موفقیت کانون استان به عنوان یکی از سه دستگاه برگزیده استان در امر نماز در سال95 اشاره کنم و از تلاش مجموعه همکاران کانون در این امر مبارک تشکر نمایم.»

مدیرکل کانون استان با اشاره به اجرای « ششمین سوگوار عکس محرم » ویژه کودکان و نوجوانان گفت: امسال بیش از یک هزار عکس در موضوعات مرتبط با عزاداری ماه محرم توسط کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کانون استان ارسال شد که پس از داوری 6 نفر از برگزیدگان در دو بخش کودک و نوجوان و یک نفر برگزیده در بخش جنبی سوگواره مربوط به تبریز 2018 معرفی و تقدیر شد.

یوسف‌زاده در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه این سوگواره ارتباط و تعامل سازنده‌ای در راستای تببین فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه قیام سرخ عاشورا در بین کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است و جا دارد از تلاش همکاران ارجمند در برگزاری این سوگواره قدردانی نمایم.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اجرای « اولین جشنواره بازی‌های ایرانی اسلامی » گفت: گروه‌های برتر این جشنواره نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

یوسف‌زاده در عین حال تصریح کرد: بیش از 881 کودک و نوجوان با اجرای  83 بازی محلی و بازی فکری در این رقابت که هدف آن آشنایی و ترویج بازی‌های ایرانی اسلامی بود شرکت کردند.

اسدالله ضیایی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون در تببین سبک صحیح زندگی به کودکان و نوجوانان، اجرای موثر فعالیت‌هایی نظیر جشنواره نماز ستون دین را در این راستا ارزیابی کرد.

وی همچنین از اهتمام مدیرکل و مربیان کانون در توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان قدردانی نمود.

حجت الاسلام محمودی که به نمایندگی از سوی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم شرکت داشت در سخنانی با تاکید بر تقویت معنویت در میان کودکان و نوجوانان از والدین خواست تا مفاهیم معنوی را با دلایل عقلی و با آرامش و مهربانی به کودکان و نوجوانان انتقال دهند. وی به والدین توصیه کرد در خانه با مهر و محبت با  کودکان و نوجوانان رفتار کنند.

گفتنی است در این مراسم « گلابی » به نمایندگی از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات استان و چند تن از مقامات شهری و استانی نیز شرکت داشتند.

پیش از اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان، برنامه‌های متنوعی نظیر قصه‌گویی، سرود، پخش انیمیشن‌های تولیدی مراکز کانون و مسابقه اجرا شد.

در پایان این مراسم نمایشگاهی از آثار منتخب ارسالی کودکان و نوجوانان به دومین جشنواره « نماز ستون دین » افتتاح شد. این نمایشگاه به مدت 10 روز پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

اسامی برگزیدگان جشنواره « نماز ستون دین » را اینجا مشاهده فرمایید.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =