بازدید دانش آموزان مناطق محروم از چتر آسمان نمای کانون

4 هزار کودک و نوجوان در مناطق محروم استان در سال جاری از چتر آسمان نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان با تاکید بر اجرای فعالیتهای علمی ، فرهنگی و بهره مندی عموم کودکان و نوجوانان از این برنامه ها از ارائه ی فعالیتهای نجومی در زیر پتر آسمان نمای سیار کانون خبر داد.

رحیمی با عنوان اینکه آسمان نمای دیجیتالی کانون از دی ماه سال 95 در اداره کل کانون مستقر شده است و در بهمن ماه 95 به بهره برداری رسیده است، بازدید کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان از این فعالیت را فرصتی در جهت رشد فعالیتهای نجومی و ترویج فعالیتهای علمی در استان عنوان کرد.

مدیر کل کانون با اشاره به مجهز شدن کتابخانه های سیار روستایی استان به این آسمان نما پوشش کلیه ی مناطق روستایی استان را از جمله برنامه های کانون در راستای عدالت فرهنگی عنوان کرد و افزود: این آسمان نما  در 116 روستا و 21 پایگاه ثابت به ارائه خدمات علمی خواهد پرداخت که در سال جاری بیش از 40 روستای استان تحت پوشش این فعالیت علمی قرار گرفتند.

فرزاد رحیمی ادامه داد طی 40 بازدید انجام شده 4 هزار کودک و نوجوان از کلیه ی مناطق محروم و روستاهای استان زیر چتر آسمان نمای کانون قرار گرفتند و از نزدیک با علم نجوم و پدیده های آسمانی آشنا شدند.

پیش بینی می شود در سال آینده نیز بیش از 4 هزار دانش آموز در استان و در دیگر مناطق روستایی با توجه به برنامه ریزی متولیان این فعالیت در کانون از این علم به صورت ملموس تر بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =