کد خبر: 277566
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
گشایش نخستین آسمان‌نمای دیجیتال کانون بوشهر

نخستین آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر با هدف پاسخ‌گویی به انواع پرسش‌های علمی و نجومی کودکان و نوجوانان گشایش یافت .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهره عالی‌نسب مدیرکل کانون بوشهر در آیین گشایش این آسمان‌نما که در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون بوشهر برگزار شد، آسمان‌نما را ابزاری مناسب، کارآمد و موثر برای آشنایی کودکان و نوجوانان و عموم مردم با علم ستاره‌شناسی و پیشرفت‌های نجومی جدید در این عرصه علمی دانست.

مدیرکل کانون بوشهر توضیح داد که اولین آسمان نمای دیجیتال کانون پرورش فکری بوشهر با بودجه یک میلیارد و هفتصد هزار ریالی و در مدت 2 ماه ساخته و نصب شده و مجهز به 3 جداره پرده نمایش اصلی، لایه‌های عایق برودتی و حرارتی و لایه محافظ بیرونی است و ظرفیت حضور 32 نفر بزرگ‌سال و 44 نفر خردسال را دارا است.

وی گفت: این آسمان‌نما مجهز به دستگاه پیشرفته آسمان‌نمای دیجیتالی با کیفیت 2Kیا 2160 پیکسل با قابلیت نمایش 4 میلیون پیکسل تصویری و قادر به نمایش فیلم‌های معمولی و 3 بعدی تا کیفیت 2K و مجهز به مبلمان مخصوص تماشای پلانتاریوم با پشتی و زاویه استاندارد همچنین مجهز به نورپردازی ویژه و سیستم صوت حرفه‌ای، است.

عالی‌نسب افزود: نرم‌افزار شبیه‌ساز این دستگاه قابلیت نمایش بیش از یک میلیون ستاره را دارد و همچنین بیش از 10 هزار کهکشان، سحابی و خوشه ستاره‌ای در این دستگاه قابل نمایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =