نقش حیاتی زنان در تربیت فرزندانی صالح

زنان نقش مهمی در تعالی جامعه ایفا می‌کند و می‌تواند با تربیت فرزندانی شایسته اسباب رشد جامعه را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در آستانه روز زن و در دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از بانوان فعال دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: بانوان نیمی از فعال‌ترین افراد جامعه هستند و نقش بسزایی در تعالی جامعه دینی دارند.

وی با بیان اینکه قبل از اسلام با زنان همچون کالا و متاع رفتار می‌شد، افزود: در دوره‌ای از تاریخ به‌ویژه قبل از اسلام مردم از داشتن فرزند دختر احساس نارضایتی کرده و برخی آن‌ها را زنده‌به‌گور می‌کردند؛ درواقع دچار نوعی جاهلیت بودند.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: در پاره‌ای دیگر از ادوار تاریخ نیز دیده می‌شود که برای زنان شخصیت قائل هستند؛ اما شخصیتی بی‌بها و بی نقش بودند و دچار نوعی جاهلیت مدرن بودند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام جایگاه اصلی زن را تبیین و او را یکی از ارکان هر خانواده و جامعه معرفی کرده است.

آیت الله یعقوبی با اشاره به این‌که انقلاب و نظام ما برگرفته از احکام اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران برای زنان ارزش بسیار بالایی قائل است و در تمامی حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی، انتخابات و دیگر مسائل مهم این قشر باارزش را دخیل می‌داند.

وی افزود: اگر جامعه‌ای بهشت گونه، سالم و دارای آرامش می‌خواهیم باید بانوان خوب و شایسته‌ای داشته باشیم؛ چراکه زنان نقش باارزش انسان آفرینی و شخصیت‌سازی دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بانوان باعاطفه و عقلانیت می‌توانند بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی جامعه را حل کنند.

وی ادامه داد: اگر مرد و زن با استفاده از توانایی‌های ویژه‌ای که خداوند به آن‌ها داده است، در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند جامعه را به سمت تعالی و توسعه هدایت کنند.

آیت الله یعقوبی افزود: بانوان دلسوز و فعال جامعه باید دختران ناامیدی که در دام شبکه‌های شیطان‌صفت مجازی جذب شده‌اند و با الگوگیری و مدپذیری از آن‌ها زندگی می‌کنند را دریابند و برای هدایت و ارشاد آن‌ها همت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =