رهنمودهای مدیرعامل کانون پرورش فکری چراغ راهی برای توسعه خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان گلستانی

عبدالرحیم سیفی در جلسه شورای فرهنگی با تشریح مباحث مطرح شده در نشست فصلی مدیران‌کل کانون پرورش فکری اظهار امیدواری کرد تا در سایه رعایت ارزش‌های دینی و اخلاقی مسیر خدمت‌رسانی به کودکان بیش از پیش هموار شود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای فرهنگی استان با عنایت به سیاست‌های ابلاغی از سوی فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری، توجه‌ی ویژه به فرهنگ سازمانی را سرلوحه کار کانون برشمرده و بر احیای ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی و سلامت مالی و اخلاقی تاکید نمود.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این مهم که برای تغییر رفتار دیگران ابتدا باید تغییر را از خود شروع نماییم از نیروی انسانی و کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کانون نام برده و تصریح کرد: بایستی مربیان، کارشناسان و تمامی کارکنان در مسیر صداقت و راستی و آرامش گام برداشته و بچه‌ها را در مسیر راست‌گویی و عمل به وعده‌ها هدایت نمایند.

وی گفت: وجود اختلاف‌نظر در هر سازمانی امری طبیعی بوده اما باید تلاش نماییم که خدایی ناکرده این اختلاف سلیقه جای خود را به عداوت و دشمنی ندهد.

ایشان با اشاره به بخش دیگر از سخنان مدیرعامل کانون به بیان ویژگی‌های کانون و کانونی‌ها پرداخته و افزود: نگاهمان در کانون صرفا فرهنگی بوده و برای ارائه خدمت اثربخش به کودکان و نوجوانان امروزی نیازمند تغییر تدریجی و بازآفرینی و به روز شدن هستیم.

وی گفت: آن‌چه کانون را از سایر نهادهای فرهنگی متمایز می‌سازد عشق و علاقه مربیان به انجام کار با کودکان است و این همان حرکت جهادی است که در مسیر خدمت‌رسانی زمان و مکان نمی‌شناسد.

سیفی بر ایجاد پیوست فرهنگی بین بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تحقیقاتی تاکید داشته و بیان داشت: حضور در سطح جامعه، تعامل با سایر نهادهای فرهنگی، جلب مشارکت خانواده‌ها و حضور محتوایی در رسانه‌ها می‌تواند در اعتمادسازی و تنویر افکار عمومی نسبت به کانون و نقش آن در تربیت کودکان بسیار تاثیرگذار باشد.

ایشان نقش مربیان را در ساختن شخصیت کودکان و نوجوانان حائز اهمیت دانسته و از کارشناسان خواست تا علاوه بر انجام کار کارشناسی، با زبان کودکانه با اعضا سخن گفته و هیچ‌گاه مربی‌گری خود را از یاد نبرند.

توجه به فرهنگ قصه‌گویی، آمار واقعی اعضا و تلاش برای جذب و پایدارسازی آن‌ها، توجه به شعارسال در برنامه‌های کانونی، آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و توجه به فضای مجازی با توجه به ذائقه کودکان و نوجوانان، افزایش سهم نوجوانان در فعالیت‌های مراکز، ایجاد منابع درآمدی جدید و پایدار و ارائه خدمات رفاهی به کارکنان از دیگر مباحثی بود که مدیرکل کانون در این نشست فرهنگی مطرح نمود.

سیفی هم‌چنین با استناد به مباحث مطرح شده توسط معاونین و مدیران‌کل ستادی در نشست فصلی مدیران‌کل از پویش تمرین زندگی به عنوان شعار کانون در سال ۹۷ نام برده و اظهار امیدواری کرد با برگزاری مهرواره رقابت‌های اعضای کودک و نوجوان جای خود را به رفاقت‌ها داده و به جای اثر به خالق آثار توجه شود.

وی از همه کارشناسان خواست تا ضمن تعامل با مربیان زمینه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان را در ایام نوروز فراهم ساخته و یاری‌گر دانش‌آموزان شوند.

در ادامه این نشست فرهنگی اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در ارتباط با چگونگی برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =