لزوم ادامه‌ی روند تولید کتاب‌فیلم‌های کانون

کارگردان پویانمایی «ماهیگیر و بهار» تازه‌ترین اثر تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سرعت‌بخشی بیشتر به روند تولید کتاب‌فیلم‌ها در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدحسن سلطانی با تاکید بر این موضوع گفت: اگر این روند به حرکت خود ادامه دهد در آینده شاهد تولید پویانمایی‌ها و فیلم‌های کوتاه بیشتری خواهیم‌ بود که همواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و خاطرات خوبی با آن‌ها دارند.

وی در مورد تازه‌ترین اثر خود با عنوان «ماهیگیر و بهار» که در مجموعه کتاب‌فیلم‌های کانون تولید شده است یادآور شد: مدت زمان این پویانمایی 9 دقیقه و 50 ثانیه است و با تکنیک سه بعدی ((Full3D ساخته شده است.

سلطانی افزود: انیمیشن «ماهی‌گیر و بهار» برگرفته از کتابی به همین نام اثر مژگان کلهر است که داستان ماهیگیری را روایت می‌کند که در انتظار بهار نشسته اما بازگشت بهار طولانی شده و او هر روز در کلبه خود با ساختن شکوفه‌هایی منتظر آمدن بهار است تا این‌که یک روز بیرون از کلبه شکوفه‌ای را می‌بیند به دنبال آن می‌رود و متوجه می‌شود کوه یخ بزرگی جلوی آمدن بهار را گرفته و....

این کارگردان که پیش از این نیز دو اثر «آهوی گردن دراز» و «در برابر باد می‌ایستم» را برای کانون تولید کرده است اظهار داشت انیمیشن «ماهی‌گیر و بهار» برای تمام گروه‌های سنی مناسب است چرا که روند آن در قالب تصویر و موسیقی دنبال می‌شود.

در این اثر مرتضی احمدوند به عنوان مدیر تولید، علی حسین‌خان، استوری‌برد و مهدی نظری کامپوزیت، کارگردان را همراهی کرده‌اند.

پویانمایی«ماهی‌گیر و بهار» به همراه سایر تولیدات تازه کانون در بیست و یکمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی جشنواره جهانی فیلم فجر 2018 ارایه شده است.

بیست و یکمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 2018 از 30 فروردین تا 3 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =