سینما زبان مشترک ملل است/ نقش جشنواره جهانی فیلم فجر در معرفی آثار کانون

فاضل نظری ضمن بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد را به منظور معرفی آثار کانون و تفاهم با سینماگران خارجی، کمپانی‌ها و خریداران بین‌المللی موثر دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز دوشنبه 3 اردیبهشت از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، در پاسخ به این‌که حضور کانون در مجامع بین‌المللی سینمایی نظیر جشنواره جهانی فیلم فجر چه تاثیری بر دیده شدن آثار کانون دارد، گفت: تولیدات سال‌های 2018 و 2017 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند و مذاکره‌هایی هم با موسسه‌ها و کمپانی‌های فیلم‌سازی سایر کشورها برای همکاری صورت گرفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون امسال با 4 اثر سینمایی، در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته است.

وی ادامه داد: به نظرم بخش جشنواره جهانی فیلم فجر نیز بعد از گذشت چند سال از تفکیک بخش بین‌الملل از بخش ملی، توانسته است جای خود را باز و سینمای ایران را به کشورهای دنیا معرفی کند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل پرداختن به مقوله مهمی مانند سینما که زبان مشترک بسیاری از ملل است، می‌تواند به شکل‌گیری و توسعه دیپلماسی فرهنگی ایران کمک کند. امروزه بسیاری از کشورها، ایران را به واسطه سینمای حرفه‌ای‌اش می‌شناسند و سینمای ایران توانسته است در بسیاری از رویدادهای خارجی حرف اول را بزند.

نشانی پایگاه رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =