گرامی‌داشت روز زمین پاک و هفته‌ی سلامت

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، روز زمین پاک و هفته‌ی سلامت را گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، به مناسبت هفته‌ی سلامت و روز زمین پاک، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اجرا شد.

محسن نظارت مربی کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام از برگزاری همایش زمین پاک با حضور اعضا و دانش‌آموزان دبستان میثاق شاهرود با همکاری مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری و اداره محیط زیست این شهرستان در محل موزه آب، خبر داد و گفت: سخنرانی رئیس اداره محیط زیست، معاون آموزش و پرورش، عضو شورای شهر، مدیر موزه آب و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی شهرستان شاهرود، سرودخوانی دانش‌آموزان مدرسه میثاق در وصف محیط‌بان، تجلیل از سه جانباز اداره محیط زیست، اجرای مسابقه فرهنگی‌ورزشی و... بخشی از برنامه‌های این همایش بود.

نظارت در پایان همایش، با توجه به شعار امسال روز زمین پاک مبنی بر «نه به پلاستیک» از اعضا خواست تا پیرامون چرایی این شعار گفت‌وگو کنند و در عمل از ریختن پلاستیک در محیط زیست خودداری کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش به مناسبت هفته ی سلامت از سعیدی مسئول پایگاه بهداشت و سلامت دعوت شد تا پیرامون فواید استفاده از لبنیات به‌عنوان غذای مکمل توضیحاتی بیان شود و در ادامه مسابقه ماست‌خوری بین اعضا برگزار شد.

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام اظهار داشت: به مناسبت روز زمین پاک مربیان با همکاری اعضای طرح کانون‌مدرسه به پاک‌سازی طبیعت پارک سرآسیاب بسطام پرداختند و پس از جمع‌آوری زباله‌ها و دور ریختنی‌ها در سرای سنتی پاچنار از اعضا پذیرایی شد.

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی نیز بیان داشت: به‌مناسبت روز زمین پاک اردوی یک‌روزه، ویژه اعضای طرح کانون‌مدرسه با همکاری علی رسول‌آبادی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در کانون پرورش فکری برگزار و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط مربیان کانونی و کارشناسان محیط زیست اجرا شد.

رحیمی در ادامه افزود: رسول‌آبادی با اشاره به این‌که روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی و حفاظت از محیط زیست است، از اعضا خواست تا توجه بیشتری به دنیای اطراف خود داشته باشند و نسبت به حفظ زیبایی‌های طبیعت، بی‌تفاوت نباشند.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی در پایان تصریح کرد: اعضا در این اردو با بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت نکات بهداشت محیط و تغذیه سالم آشنا شدند و معرفی کتاب‌های کانون با موضوع زمین پاک، شعرخوانی، قصه‌گویی، اهدای جایزه از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر و شهمیرزاد در هفته‌ی سلامت با هدف آشنایی اعضای طرح کانون‌مدرسه با تغذیه سالم به اجرای فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب، قصه‌گویی، مسابقه و... پرداختند.

نواختن زنگ سلامت، سخنرانی مسئول شبکه بهداشت پیرامون سلامت و بهداشت خانواده، مولودی‌خوانی اعیاد شعبانیه، سرودخوانی اعضای نوجوان به گویش محلی، اجرای نمایش خلاق، خوانش متن ادبی و... بخشی از برنامه‌های مربیان در این روز بود.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه نیز از پورسرتیپ کارشناس سلامت این شهرستان دعوت شد تا در نشستی برای اعضای کودک و نوجوان درباره‌ی بهداشت فردی، اهمیت غذای سالم و نقش آن در زندگی، مطالبی بیان کند و در پایان نشست، مسابقه سیب‌خوری بین اعضا انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =