شصت و سومین نشست انجمن ادبی «آفرینش» در سمنان

اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در شصت و سومین نشست انجمن ادبی «آفرینش» به نقد آثار خود پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، شصت و سومین نشست انجمن ادبی «آفرینش» با دعوت از حسن یعقوبی، شاعر، محقق و استاد دانشگاه در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

در این نشست که بیش از ۳۵ عضو فعال انجمن ادبی حضور داشتند، ۱۰ عضو به خوانش اثر و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

یعقوبی، ضمن ابراز خرسندی از برپایی جلسات پر بار انجمن ادبی آفرینش با حضور فعال اعضای نوجوان و قدردانی از مهرناز نصیری کارشناس آفرینش‌های ادبی و مربیان کانون پرورش فکری که با راهنمایی صحیح و تخصصی خود، موجب خلق آثاری شایسته در حوزه ادبیات شدند، به نقد و بررسی آثار اعضا و بیان نکات مهم و کلیدی پرداخت و از آنها خواست تا نوع نگاه خود را به دنیای اطراف‌شان تغییر دهند.

این شاعر و محقق، پس از خوانش آثار اعضا از آنها خواست تا برای استفاده از تکنیک‌های شعری به مطالعه دقیق ادبیات بومی بپردازند.

وی در ادامه افزود: اجازه دهید شاعر، بدون توضیح به بیان احساسات و اندیشه‌هایش بپردازد؛ چراکه گاهی پیشنهادات مخاطب اثر، باعث به‌هم خوردن نظم سروده‌ها و اندیشه‌های ذهنی او می‌شود.

یعقوبی در پایان با تأکید بر دوری از حشونویسی به منظور آشنایی بیشتر و بهتر اعضا با نقد شعر به معرفی کتاب «رصد صبح» پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =