هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز؛ توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان

معاون تولید کانون همراه شدن با نیازهای نسل حاضر را نخستین گام در مسیر بسترسازی مناسب برای توسعه‌ی همه جانبه کانون عنوان‌کرد.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «حسین ربانی‌غریبی» در حاشیه اجرای نمایش« لولومیا» در رشت و در جمع کارشناسان و مربیان کانون استان گیلان از اهمیت واسپاری تولید محتوا به مربیان سخن گفت و افزود: مربیان توان‌مند سرمایه کانون هستند و اگر بخواهیم موفق باشیم و موفقیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی متبلور شود، بایستی از این ظرفیت گسترده استفاده کنیم.

.

معاون تولید توجه به قابلیت‌های مجموعه‌ی فرهنگی کانون و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و شناخت ساز و کارهای ‌مناسب برای پیشرفت، همه‌جانبه نگری و پرداختن به مسایل کلان، کشف فرایندها و شناخت و تعریف هوش تجاری، ایجاد فرصت‌های لازم برای همراهی بخش خصوصی با کانون و تعریف برنامه‌ها و اولویت‌ها با توجه به دغدغه‌ها و علاقه‌مندی‌های بومی محلی و تعریف پروژه‌های اقتصادی را برای کانون ضروری دانست.

وی هم‌چنین با بیان این‌که فضای کار در کانون با دیگر دستگاه‌ها متفاوت است بر اهمیت معرفی ظرفیت و رسالت‌های کانون پرورش فکری به مسوولان تاکید کرد و گفت: آینده‌ی کشور در دستان کودکان و نوجوانان است و حال خوب این نسل می‌تواند چشم‌انداز روشنی را برای جامعه ترسیم ‌کند.

«ربانی‌غریبی» در ادامه نگاه ویژه به فعالیت‌های کتاب محور کانون را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر این مساله که هدف‌مندسازی و جهت‌دهی به سیر مطالعاتی اعضا دارای اهمیت ویژه‌ای است، اضافه‌ کرد: افزون‌بر علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه، توجه به محتوای کتاب نیز بایستی مورد توجه مربیان قرار داشته باشد.

این مسوول در ادامه تلاش دست‌اندرکاران اجرای نمایش لولومیا را برای بر روی صحنه بردن این اثر نمایشی در مرکز تخصصی تئاتر کانون گیلان قابل تقدیر عنوان کرد و یادآور شد: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و مسایلی که کودک و نوجوان امروز با آن مواجه‌اند، از ویژگی‌های برجسته این فعالیت هدف‌مند کانون است چراکه همزادپنداری با شخصیت‌ نمایش‌ها فرصتی ارزش‌مند برای انتقال آموزه‌های مفید به مخاطبان است.

بر اساس این گزارش معاون تولید کانون در سفر دوروزه خود به استان گیلان که به منظور نیازسنجی و آشنایی با ظرفیت‌های کانون استان صورت‌گرفت، ضمن بازدید از مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 بندرآستارا و همراهی با مربی کتاب‌خانه‌ی سیارروستایی این شهرستان، با مربیان کتاب‌خانه پستی این مجموعه‌ی فرهنگی  نیز دیدار کرد.

بازدید از مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت نیز از برنامه‌های پایانی سفر معاون تولید کانون به استان گیلان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =