جلسه‌ی تخصصی تحلیل طرح کانون مدرسه در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: " کانون مدرسه " طرحی است برای تعالی بخشی و بالابردن کیفیت آموزشی و زندگی دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی تخصصی تحلیل طرح کانون مدرسه و تقدیر از فعالان طرح در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، که با حضور معاونان و مدیران آموزش و پرورش و مدارس و مربیان و کارشناسان کانون برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مهمانان فرارسیدن نیمه‌ی شعبان و روز معلم را به آنان تبریک گفت.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر رشد همه جانبه‌ی دانش آموزان تاکید دارد، گفت: بچه‌های امروز نیاز دارند تا تمام توانایی و استعدادشان دیده شود و مدرسه، به خاطر شرایطی که دارد، به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست.

وی سپس با یادآوری سخنان سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، که کانون را محیط دوم یادگیری کودکان و نوجوانان و شریک آموزش و پرورش در ماموریت‌های آن معرفی کرد، اظهار داشت: " کانون مدرسه " طرحی است برای تعالی بخشی و بالابردن کیفیت آموزشی دانش آموزان و پاسخ به این مطالبه‌ی وزیر، زیرا هنگامی که یک مطلب علمی با هنر و خلاقیت همراه شود تمام حواس دانش آموز به کار گرفته می‌شود و اینجاست که یادگیری اتفاق می‌افتد و ماندگار خواهد شد.

مدیرکل کانون در خصوص هدف از برگزاری این نشست گفت: به تعاملی برسیم تا برنامه‌های کانون با بهترین دستاورد در مدارس همراه باشد و از سوی دیگر مدارس هم بتوانند از ظرفیت کانون بهره برداری لازم را داشته باشند.

وی سپس با اشاره به تلاش‌های عاشقانه‌ی مربیان کانون و معلمان، این احساس را موجب اشتیاق بیشتر کودکان و نوجوانان در امر یادگیری دانست که آینده‌ای روشن را برای آنان و جامعه ترسیم خواهد کرد.

هادی هم‌چنین رضایت معلمان و مربیان در کنار نگرش مثبت خانواده‌ها به این طرح را اتفاق خوشایندی دانست که وظیفه‌ی مسئولان کانون و آموزش و پرورش را سنگین‌تر از قبل می‌کند و در این خصوص خاطرنشان کرد: برای برنامه ریزی بهتر لازم است ارزیابی دقیقی از از روند اجرای این طرح داشته باشیم تا با همکاری و هم‌فکری آن را از نظر کیفی به سطح بالاتری برسانیم.

وی هم‌چنین از شناسایی بیش از ۲۰۰ کودک، دارای اختلال در خواندن و نوشتن و دیگر مشکلات یادگیری، در جریان اجرای طرح کانون مدرسه خبر داد و گفت: با همت مربیان توانمند کانون و مشاوران کار آزموده شرایطی فراهم شد تا این عزیزان در مراکز فرهنگی هنری برای بهبود یادگیری خود تلاش کنند.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود به فعالیت‌های کانون در حاشیه‌ی شهرها و روستاها اشاره کرد و با توجه به آثار مثبت این طرح در مناطق گوناگون استان، از برنامه ریزی کانون برای حضور پررنگ‌تر در این مناطق خبر داد و افزود: کانون محیطی است برای همه‌ی کودکان و نوجوانان ایرانی و کتابخانه‌ی سیار کانون وسیله‌ای است برای تحقق این شعار برای آنان که امکان حضور در مراکز ثابت فرهنگی هنری را ندارند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌ی یک زاهدان ضمن تبریک به مربیان کانون، آنان را بهترین کسانی دانست که شایستگی کار در حوزه‌ی کودک و نوجوان دارند و با ذکر خاطراتی از دوران حضور خود در کانون از تلاش‌های آنان تشکر کرد.

ویدا عطابخشی سپس عنوان کرد: در آموزش و پرورش از وظیفه‌ی اصلی خودمان، که همان پرورش ذهن دانش آموزان از طریق غیر مستقیم است، دور شده‌ایم و امیدواریم با کمک کانون و تداوم این همکاری گام موثری در این زمینه برداریم.

وی در پایان سخنان خود حضور کودکان و نوجوانان را در کانون، به سبب فراگیری مهارت‌های گوناگون، موجب مثبت اندیشی، نشاط و بالا رفتن اعتماد به نفس در آنان دانست که تاثیر بسیار مهمی در سرنوشت آنان در بزرگسالی خواهد داشت.

پس از این سخنان، مربی مسئولان مراکز و مدیران مدارس در سخنانی ضمن مثبت ارزیابی کردن این طرح، آن را موجب آشنایی بیشتر خانواده‌ها با کانون دانستند که در کنار دستاوردهای مهمی چون انجام کارهای مشارکتی، ارتقای سطح کیفی برنامه ریزی‌ها و افزایش انگیزه‌ها می‌تواند آینده‌ی سرمایه‌های اصلی کشور را همراه با آنان بسازد.

قابل ذکر است در پایان با اهدای لوح و هدیه‌ی فرهنگی از فعالان این طرح تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =