تجلیل کارکنان از مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در آستانه‌ی هفته‌ی معلم به عنوان مدیر فرهنگی این اداره‌کل از سوی کارکنان ستادی تجلیل شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، کارکنان ستادی کانون پرورش فکری سمنان روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در آستانه‌ی هفته‌ی معلم از مهدی جمال، مدیر فرهنگی این اداره‌کل در محل سیاه‌چادر عشایر مهدی‌شهر، قدردانی کردند.

در این دیدار که با هدف ارج‌گذاری به مقام معلم و قدردانی از زحمات مدیرکل کانون پرورش فکری انجام گرفت، جمال، ضمن سپاس از ابراز لطف کارکنان، از نقش‌آفرینی کلیه فرهنگیان و اساتید در سنگر تعلیم و تربیت قدردانی و عنوان کرد: اگر خانواده ای در تربیت فرزندان خود مؤفق باشد، در نتیجه آموزش معلمان است که نقش بزرگی در گستره‌ی تربیتی جامعه و آینده این اجتماع بشری دارند.

جمال در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلم است و انگیزه‌ی همه‌ی اعمال در مدرسه و توسط معلم شکل می‌گیرد»، خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل مقام معلم، سنت حسنه‌ای است که نباید به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: اگر معلم، احساس عزت و سربلندی کند همین روحیه به دانش‌آموزانش تزریق خواهد شد و اگر بخواهیم درهای سعادت به روی فرزندان ما گشوده شود، باید معلمان ما در جامعه احساس عزت و احترام کنند.

جمال در بخش دیگر سخنانش از کارکنان خواست تا زبان سپاس‌گزاری را زنده نگه دارند و این موضوع را به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

وی همچنین بر فقر فرهنگی که از محدود شدن بیش از اندازه‌ی کودکان و نوجوانان ناشی می‌شود تأکید و عنوان کرد: فضای فکری، فرهنگی، روحی و روانی را برای مخاطبان کودک و نوجوان خود ایجاد کنیم و از فضای شکسته، دوری کرده و نشاط، شادی و پویایی را در جامعه افزایش دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مربیان مراکز فرهنگی‌هنری در راستای تعلیم و تربیت، تصریح کرد: زمانی جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد که سکان‌دارانش افرادی کارآزموده و عالم باشند و این مهم میسّر نخواهد شد؛ مگر اینکه آینده‌سازان آن از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد، علم و ایثار معلم سیراب شوند.

گفتنی است؛ با تأکید سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا با توجه به ضرورت حفظ ارزش معنوی سکانداران کشتی علم و اندیشه، برنامه تجلیل از مدیران فرهنگی و معلمان دوران تحصیل مدیران دستگاه‌های اجرایی همزمان با هفته‌ی معلم در سراسر استان اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =