کد خبر: 278640
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
از خمین تا بوشهر، همه‌جا تکرار نام خلیج فارس

همزمان با روز ملی خلیج فارس، مراکز کانون نیز در کنار اعضا و مربیان نام بلند این خلیج را یک‌صدا فریاد زدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در استان مرکزی دو مرکز فرمهین و شماره یک خمین، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.
مرکز فرهنگی‌هنری فرمهین روز ملی خلیج فارس را در میان دانش‌آموزان مدرسه امام مهدی (ع) با برنامه‌های معرفی سرزمین، نقاشی نقشه خلیج فارس و جمله‌های دانش‌آموزان در حاشیه نقشه با اسم و امضای خودشان و برافراشتن پرچم ایران گرامی داشت. مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک خمین هم با اجرای کاردستی (ساخت قایق) و نوشتن جمله‌ای در رابطه با مالکیت نام این خلیج و چسباندن آن به نقشه خلیج فارس توسط دانش‌آموزان و صحبت در خصوص موقعیت جغرافیایی این نام و این روز را گرامی داشت.
اما در هرمزگان نیز همایش بزرگ روز ملی خلیج‌ فارس با همکاری مرکز فرهنگی‌هنری بندرلنگه و اداره‌های فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.
 ماه‌بی‌بی صفری‌پور مربی مسوول کانون بندرلنگه از برگزاری همایش بزرگ روز ملی خلیج فارس در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور عموم مردم شهرستان بندرلنگه در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگ‌سال در دو سانس عصر و شب برگزار گردید.
طناب‌کشی، رنجیره انسانی، ساخت نقشه ایران با کتاب‌های خود، شرکت در مسابقه بلندترین نقاشی ساحلی، مسابقه قایق‌های هوشمند، زنجیره انسانی نقشه ایران و... ویژه کودکان و نوجوانان در این روز انجام شد.
در پایان این برنامه سوگندنامه روز ملی خلیج فارس توسط نوجوانان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرلنگه قرائت شد.
مربی مسوول کانون بندرلنگه هدف از این برنامه را آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت و جایگاه نام خلیج ‌فارس و تقدیر از بزرگان این شهرستان عنوان کرد.
همایش روز ملی خلیج‌فارس باهمکاری کانون پرورش فکری، شهرداری، کتاب‌خانه‌های عمومی، اداره ورزش و جوانان به مناسبت روز ملی خلیج فارس در پارک کوثر بندرلنگه برگزارشد.
در همین مناسبت، ویژه‌برنامه «خلیج تا ابد فارس» در مرکزفرهنگی‌هنری کانون بستک نیز برگزار شد.
زهرا رحمانی مسوول مرکز بستک، هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه را آشنایی کودکان با پیشینه نام خلیج فارس و اهمیت و جایگاه آن در بین کشورهای همسایه عنوان کرد.
در این ویژه‌برنامه که با حضور دانش‌آموزان دبستان حافظ برگزار شد، برنامه‌هایی همچون معرفی وقایع و ایام، معرفی سرزمین و مسابقه چیدن پازل خلیج فارس برگزار شد. در پایان این ویژه‌برنامه از برگزیدگان مسابقات تقدیر به عمل آمد.
اما در بوشهر هم ویژه‌برنامه روز ملی خلیج فارس با برپایی غرفه‌های نقاشی، قصه‌گویی و هنرهای دستی برگزار شد.
در این روز مراسمی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی استان بوشهر به کودکان و نوجوانان و گرامی‌داشت این روز مهم در قالب کارگاه‌های ادبی، هنری و فرهنگی توسط اعضا و مربیان مراکز شماره 1 و 2 بوشهر در میدان تشریفات و کنار ساحل نیلگون خلیج فارس انجام شد.
در این ویژه‌برنامه از سه غرفه فعال کانون پرورش فکری با اجرای قصه‌گویی مربیان، فعالیت اعضا در کارگاه نقاشی و کارگاه هنرهای دستی کودکان و نوجوانان توسط حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین معاونین استانداری بوشهر بازدید شد.
در این جشن علیرضا حیدریه عضو فعال مرکز شماره 2 کانون بوشهر متن دو زبانه انگلیسی و فارسی با مضمون گرامی‌داشت این روز مهم در حضور مهمانان قرائت و همچنین هستی محمدی نژاد از اعضای فعال و قصه‌گوی مرکز شماره 1 هم قصه‌ای با محتوای بومی و محلی در شرح چگونگی زندگی مردمان جنوب و ویژگی‌های برجسته آن‌ها اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =