عزم مجلس شورای اسلامی بر توجه ویژه به کودکان و نوجوانان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برعزم ملی دولت و مجلس بر توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان، توسعه عدالت فرهنگی و ایجاد فرصت برابر برای کتاب‌خوانی همه‌ی فرزندان ایران اسلامی حتی در دورترین نقطه کشور تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نظر افضلی با حضور در دفتر طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در بیرجند همچنین برنامه‌ریزی اصولی بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان امروز را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست.

وی ضمن قدردانی از توجه کانون به حوزه فرهنگ و هنر در مناطق روستایی و محروم استان گفت: همه‌ی ما بر این باور هستیم که دوران کودکی، زمان پرورش و شکل‌گیری شخصیت انسان است، بنابراین نهادینه شدن باورهای دینی و اخلاقی، جامعه را در آینده از گزند آسیب‌های اجتماعی نجات خواهد داد.

افضلی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پناهگاه امنی است که تأثیر عمیقی بر افزایش توان‌مندی، آگاهی، خلاقیت و دوستی کودکان و نوجوانان با کتاب دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدام کانون در راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نهبندان گفت: شما مسؤولیت بزرگی بر دوش دارید و اقدام‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به خوبی نشان می‌دهد که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ترغیب بچه‌های مناطق روستایی و محروم مرزی و عشایری به مطالعه، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز ثابت و سیار گفت: با توجه به محرومیت‌های بسیار زیادی که در مناطق روستایی و عشایری شهرستان نهبندان و سربیشه وجود دارد و کمبود امکانات فرهنگی در این مناطق برای بچه‌ها، شرایط و موقعیت روستاهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم امکانات فرهنگی به ویژه کتاب را به آسانی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم و بدون شک همراهی مسؤولان به ویژه در سطح کلان کشوری و مجلس شورای اسلامی می‌تواند به خدمت‌رسانی کانون به بچه‌ها سرعت بخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =