راه پیشرفت کانون؛ استفاده از دانش درون‌ و ظرفیت‌های برون‌سازمانی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده از «دانش سرریز» نیروهای سازمانی داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی را از زمینه‌های پیشرفت همه جانبه کانون برشمرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در منطقه آزاد بندر انزلی و در جمع کارکنان کانون استان گیلان همچنین بر لزوم شفاف‌سازی نظام اداری و مالی، ارایه‌ی محتوای نوین و خلاقانه برای تربیت نسل کودک و نوجوان، در عین‌حال ضرورت راه‌اندازی اتاق‌های فکر در کانون تاکید کرد.

وی هم‌چنین دوری از تمرکزگرایی و افزایش فرصت‌های تصمیم‌گیری درسطح استان و شهرستان‌ها را لازمه‌ی تحقق اهداف و نیازمند فرآیندی علمی عنوان‌کرد و افزود: این امر سیاستی است که باید درسال‌های آینده محقق شود.

مدیرعامل کانون در همین حال پرداختن به خواسته‌های همکاران را ضروری خواند و با تاکید بر لزوم توسعه‌ی کمی و کیفی و فراهم‌سازی منابع پایدار برای کسب درآمد تاکید کرد: نگاه جامع و انتقادی به فرهنگ سازمانی می‌تواند سازنده و راهگشا باشد.

در همین زمینه بخشی از سخنان فاضل نظری به مساله اخلاق‌مداری و فراهم‌سازی محیط اخلاقی در سازمان اختصاص داشت و او تاکید کرد: اگر بخواهیم از اخلاق به‌ عنوان ابزاری مناسب برای پرورش نسل کودک و نوجوان استفاده کنیم، این سازندگی باید ابتدا از خود ما و همه همکاران و با ایجاد محیطی مناسب برای رشد و بالندگی مخاطبان آغاز شود.

مدیرعامل کانون در عین حال کانون را یک سازمان اخلاق‌مدار و دارای نیروی انسانی توانمند به‌ عنوان سرمایه‌ای ارزشمند یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم نقش‌مان را در تربیت آینده‌سازان پررنگ کنیم، بایستی به منابع انسانی توجه وی‍ژه‌ای داشته باشیم

اسفندیار ضیائی مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این گردهم‌آیی از روند فعالیت‌های رو به رشد کانون استان طی سال گذشته سخن‌ گفت و به موفقیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی اعضا و مربیان کانون اشاره‌ کرد و راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در استان، افزایش گستره‌ی فعالیت‌های نمایشی و هم‌چنین هدف‌مندسازی جایگاه موسیقی کودک در مراکز فرهنگی‌هنری را از جمله‌ی این موفقیت‌ها خواند.

هاجر جمادیه مدیر کل کانون استان اردبیل نیز به عنوان میهمان این برنامه به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این استان پرداخت و ضمن اشاره به برنامه‌های صورت ‌گرفته در زمینه گسترش فرهنگ بومی و محلی از عروسک‌های بومی اردبیل سخن ‌به‌میان آورد.

گفتنی است مدیرعامل کانون طی سفر به گیلان که در روزهای 21 و 22 اردیبهشت 1397 صورت ‌گرفت، افزون بر حضور در گردهم‌آیی همکاران کانون استان و تجلیل از دست‌اندرکاران نمایش «لولومیا» از مرکز شماره 1 کانون رشت و کتاب‌خانه پستی آن بازدید و طی حضور در مراکز فرهنگی‌هنری شماره 2، کانون بندرانزلی و کانون زبان رشت، با همکاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =