افزایش فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی است

مدیر کل کانون آستان بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی برای ارائه خدمات و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به تخصصی بودن و ظرافت‌های موجود در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان، افزایش فضاهای فرهنگی برای این گروه از مخاطبان در سطح استان ضروری است.

وی با بیان این‌که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان از تمامی ظرفیت‌های خود برای ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان خود استفاده می‌کند افزود: درخواست‌های مکرر خانواده‌ها برای افزایش این مراکز و نیز ضرورت و اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورتی است که نیاز به افزایش مراکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان را دوچندان می‌کند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ مرکز پستی و ۴ کتابخانه سیار شهری و روستایی ویژه کودکان و نوجوانان در سطح استان مشغول فعالیت هستند افزود: در طول سال نزدیک به ۳۰ هزار نوبت فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در این مراکز برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی در عین حال افزود: برای پاسخگویی به تمامی مخاطبان علاقه‌مند نیازمند افزایش این مراکز هستیم.

مدیر کل کانون استان افزایش کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی را نیز یکی از راهکارهای توسعه فعالیت‌های فرهنگی عنوان و افزود: مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی یکی از بهترین شیوه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت آنان است.

یوسف‌زاده تصریح کرد: در کلانشهر تبریز تنها ۷ مرکز فرهنگی هنری کانون مشغول فعالیت‌ هستند که با توجه به پراکندگی نامناسب جغرافیایی این مراکز و وسعت و جمعیت تبریز، ناکافی و به شدت نیازمند افزایش این مراکز هستیم.

مدیر کل کانون آذربیجان شرقی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان بسیاری از مراکز فرهنگی هنری کانون در استان تاکیدکرد این مراکز نیازمند ایمن سازی و تعمیرات اساسی هستند.

وی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شهرستان‌های هریس، اسکو و خداآفرین فاقد مراکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان است.

یوسف‌زاده اعتماد خانواده‌ها به فعالیت‌های کانون و نقش این فعالیت‌ها در  پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های ارزشمندی برای کانون دانست و اظهار امیدواری کرد با توسعه فعالیت‌ها و مراکز کانون گام‌های بیشتری در خدمت به آینده‌سازان میهن اسلامی برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =