کد خبر: 279610
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
بازدید 561
داوری استانی آثار رضوی در سمنان پایان یافت

آثار رسیده به دبیرخانه‌ی استانی جشنواره‌ی شانزدهم رضوی توسط کارشناسان ستادی و تعدادی از مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، داوری و ارزیابی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از داوری آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در قالب هشت‌رشته‌ی فراخوان شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رضوی خبر داد و گفت: آثار شرکت‌کنندگان در سه گروه سنی ۸ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال مورد ارزیابی قرار گرفت.

جمال در ادامه افزود: یک‌هزار و ۳۱۴ کودک و نوجوان اعم از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، دانش‌آموزان طرح کانون‌مدرسه و شرکت‌کنندگان بخش آزاد در جشنواره شانزدهم، مشارکت داشتند و جشنواره رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویح مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(ع) به‌ویژه رأفت و مهربانی ایشان، بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا خراسان با محور موضوعی ترویج و تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی برگزار شد.

جمال همچنین بیان داشت: داوری مرحله‌ی نخست این آثار در مراکز فرهنگی‌هنری توسط مربیانِ خودِ مراکز صورت گرفته و پس از انتخاب، آثار برتر به دبیرخانه استانی ارسال شده ‌است.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از دریافت آثار، ابتدا بر اساس نوع اثر و گروه سنی اعضا، تفکیک لازم صورت گرفت و کار داوری آغاز و سپس بخشی از آثار برگزیده‌ی مرحله‌ی استانی برای داوری در مرحله‌ی نهایی به دبیرخانه‌ی مرکزی کارگروه کودک و نوجوان رضوی به تهران ارسال شد.

گفتنی است؛ از مجموع ۳۳۴ اثر رسیده به دبیرخانه استانی که ۱۰ اثر قصه‌گویی، ۹۱ اثر تمبر پستی و کارت‌پستال‌سازی، ۶ اثر کتاب‌سازی، ۵۵ اثر در قالب کاردستی، ۵۵ اثر خاطرات زیارت، ۹۸ اثر نامه‌ای به امام رضا(ع)، ۱۲ اثر پژوهش، ۵ اثر پویانمایی و ۲ اثر سرود را شامل می‌شود، تعداد ۶۷ اثر پس از داوری و ارزیابی نهایی به تهران ارسال ‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =