گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری و ادبی بین کانون و صداوسیمای مرکز اردبیل

چهارمین جلسه‌ی شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور کارشناسان صداوسیما با محوریت گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری و ادبی بین دو نهاد در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در این نشست با اشاره به الزامات تربیت فرزند در عصر رسانه گفت: رسانه‌ها فراهم آورنده‌ی دانش و شکل‌دهنده‌ی ارزش‌ها بوده و مردم بالأخص کودکان و نوجوانان از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند.

جمادیه تصریح کرد: رسانههای جمعی چون تلویزیون، سینما، بازی‌های کامپیوتری با انتشار برنامه‌ریزی‌شده‌ی مفاهیم و اطلاعات، در حال شکل دادن فرهنگی هستند که ما به آن واسطه ایم، ولی در این رابطه آسیب‌های جدی وجود دارد که باید به ریشه‌یابی آن پرداخت.

وی درعین‌حال افزود: هدف ما حمایت و معرفی تولیدات بومی و محلی با نماد ایرانی و اسلامی است و در این راستا تمامی ادارات و سازمان‌ها، بالأخص صداوسیمای استان تلاش کنند تا زمینه‌ی انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی با محوریت معرفی شخصیت‌های ملی و بومی برای بچه‌ها فراهم شود.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه ما امروز با موجی از تبلیغات رسانه‌های غربی مواجه هستیم تأکید کرد: باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان تشویق شوند تا شناخت جامعی از فرهنگ بومی خود پیداکرده و در جهت رشد و گسترش آن تلاش و کوشش کنند.

در این جلسه، داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی به معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و تشریح موفقیت‌های کانون استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت و خواستار توجه جدی رسانه‌ها به برنامه‌های خلاق محور کانون در حوزه کودکان و نوجوانان شد.

علومی اظهار کرد: زمینه‌ی همکاری‌های مشترک با صداوسیمای استانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی بالاست و کانون پتانسیل دارد با صداوسیما برنامه‌های مشارکتی اجرا کند.

در ادامه نشست، کارشناسان صداوسیمای مرکز اردبیل که متشکل از مشاور مدیرکل، تهیه‌کنندگان و گزارشگر گروه کودک و نوجوان رادیو و تلویزیون بودند با اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان در خصوص گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری و ادبی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کارشناسان صداوسیما در این نشست تأکید کردند: در ساخت برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان نیاز به همفکری، معرفی فعالیت‌ها و موضوعات کانون است و می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های سیار و پستی برنامه‌های ترکیبی سازنده تولید کرد.

شایان‌ذکر است، تهیه طرح و برنامه‌های ویژه از طرف کانون جهت تولید برنامه‌های مشارکتی با صداوسیما، معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون بالأخص کارگاه‌های تابستانی در صداوسیما، معرفی آثار و مصاحبه با اعضای برگزیده‌ی کانون استان در فراخوان‌ها و جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌المللی، استفاده از اعضای گروه نمایش کانون در نمایش‌های رادیویی بخش صدا و نمایش‌نامه خوانی و معرفی داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان به‌عنوان نماینده به صداوسیمای مرکز اردبیل از مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =