بازدید کارشناسان ستادی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی از کانون اردبیل

کارشناسان ستادی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی بازدید از اداره کل کانون اردبیل، از نزدیک با فعالیت‌های جاری مراکز و مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، طی سفردو روزه ویدا ملکی و سید حسن آقامحمدی، کارشناسان مسئول اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعدادی از مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های سیار روستایی استان اردبیل مورد بازدید قرار گرفتند.

در این برنامه، داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی، حسین یوسفی کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی، سید جلیل صفوی و فتانه احمدی هادی کارشناسان فرهنگی این اداره کل بازدیدکنندگان را همراهی کردند.

ویدا ملکی طی این بازدیدها، تحلیلی از وضعیت آمارگیری ارائه داد و به نکات ضعف و قوت سیستم کتابداری مراکز اشاره کرد و ضمن بررسی وضعیت اعضای فراگیر در مرکز سه کانون اردبیل، روش‌های مختلف انجام فعالیت با این مخاطبان را تشریح کرد.

وی همچنین روند فعالیت کتابخانه‏ های سیار و پستی مشگین‌شهر، سه و چهار اردبیل را بررسی نموده و نکاتی را جهت بهبود عملکرد آن‌ها یادآور شد.

سید حسن آقامحمدی کارشناس مسئول فعالیت‌های علمی نیز طی نشست‌های متعدد با مربیان مراکز شیوه ‏های استفاده درست و بهینه از ابزارهایی نظیر تلسکوپ و میکروسکوپ را توضیح داد و یادآور شد؛ طرح‌ها و برنامه‏ های علمی نقش مکمل و سازنده‏ای در اجرای فعالیت‌های دیگر نظیر نقاشی، کاردستی، نشریه دیواری و .... دارند.

در ادامه‌ی این بازدید، جلسه‌ی شورای فرهنگی در دفتر مدیرکل کانون استان اردبیل با حضور اعضا و کارشناسان ستادی تشکیل و پیرامون مسائل موجود ازجمله: کمبود نیروی انسانی به‌خصوص در بخش کارشناسی، لزوم هماهنگی و هم‌فکری بیشتر کارشناسان ستاد با کارشناسان استان‌ها، تشکیل کارگروه‌های تخصصی با موضوعاتی بر اساس نیازهای مراکز، مشکلات نرم‌افزار کتابداری، لزوم توجه به حفظ و نگهداری کتاب‌های مراکز، بازدید مستمر و سالانه‌ی کارشناسان ستادی از مراکز استان‌ها بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این جلسه، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان ضمن تقدیر از حضور کارشناسان ستادی در اردبیل و بازدیدهای ستادی و کارشناسی گفت: در چنین بازدیدهایی مسائل موجود در مراکز به‌دقت موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

جمادیه تصریح کرد: کانون استان با تولید عروسک‌های محلی آیدین و اولدوز سعی دارد گام‌های مؤثری در راستای حمایت از تولیدات استانی در سال حمایت از کالای ایرانی بردارد.

هم‌چنین کارشناسان ستادی تأکید کردند: استان اردبیل دارای پتانسیل‌های ویژه‌ی گردشگری و طبیعی است و باید بسترسازی مناسبی جهت شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان انجام شود.

آن‌ها درعین‌حال خاطرنشان کردند: با توجه به ویژگی‌های هر منطقه در کشور باید به دنبال برنامه‌هایی باشیم که برای کانون درآمدزا بوده و اثرات تربیتی سازنده‌ای داشته باشند. 

گفتنی است، طی دو روز از مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۳ و ۴ شهرستان اردبیل، شهر رضی، کتابخانه‌های سیار روستایی و ۱ و ۲ مشگین‌شهر بازدید به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =