آموزش عکاسی به مدد کتاب و ادبیات!

مدرس کارگاه عکاسی کانون در نظر دارد با کمک ادبیات و کتاب و تقویت قدرت خیال‌پردازی و تصویرسازی ذهنی و تبدیل آن به عکس، عکاسی را به نوجوانان آموزش دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یکی از کلاس‌های بخش هنری کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری به عکاسی اختصاص دارد که با حضور علیرضا کریمی‌صارمی برگزار می‌شود.

کریمی‌صارمی درباره‌ی اتفاق‌های این کارگاه گفت: علاوه بر این‌که بچه‌ها به زبان بسیار ساده از اهمیت عکاسی در عصر حاضر آگاهی پیدا می‌کنند با قسمت‌های مختلف دوربین عکاسی و عملکرد آن نیز آشنا می‌شوند.

اما اگر به دنبال تغییرهای اساسی در شیوه‌ی آموزش عکاسی هستید بد نیست بدانید که کریمی‌صارمی در نظر دارد به نوعی، از ادبیات برای آموزش عکاسی استفاده و نوجوانان را به خیال‌پردازی علاقه‌مند کند.

برهمین اساس از داستان‌ها و کتاب‌هایی که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند در کارگاه عکاسی استفاده می‌شود. مدرس کارگاه بخشی از یک کتاب یا داستان را انتخاب می‌کند، برای بچه‌ها می‌خواند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که خیال‌پردازی و در ذهنشان تصویرسازی و سپس این ذهنیت و تصویرهای ذهنی را تبدیل به عکس کنند.

کریمی‌صارمی معتقد است این شیوه‌ علاوه بر آموزش عکاسی با نگاهی متفاوت به گسترش کتاب و کتاب‌خوانی نیز در میان بچه‌ها کمک می‌کند و به صورت غیرمستقیم اهمیت کتاب و ادبیات را به آن‌ها نشان می‌دهد؛ چراکه پایه و اساس تفکر و اندیشه کتاب است.

علاوه بر این، مباحث مختلف عکاسی از مناظر، عکاسی مستند و... در قالب کار گروهی نیز به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند حتی با دوربین‌های کامپکت خانگی نیز در این کارگاه شرکت کنند.

هرچند امروزه گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها نیز امکان عکاسی را به ما می‌دهند اما به گفته‌ی کریمی صارمی عکس‌برداری با عکاسی متفاوت است. عکس‌برداری همان کاری است که همه‌ی افراد با موبایل یا تبلت هم انجام می‌دهند اما عکاسی عملی است که باید پشت آن فکر و اندیشه باشد و نیاز به وسیله‌ی خودش یعنی دوربین عکاسی دارد.

کارگاه‌های تخصصی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 14 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =