کد خبر: 279784
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
طنز مساله‌ای جدی است

طنز، مساله‌ای جدی است و فرد طنزپرداز تلاش می‌کند تا با ژرف‌اندیشی و نگریستن از بالا، به تغییر و دگرگونی‌های مثبت کمک ‌کند.

به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهرام شفیعی نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی مرکز فرهنگی هنری لاهیجان با بیان این مطلب افزود: تردید فرد طنزپرداز نسبت به مسایل مختلف، کمک‌ می‌کند که او دقیق‌تر بیندیشد و از زوایای مختلف به یک موضوع مشخص توجه داشته‌ باشد.

وی گفت: طنز، یاری‌رسان دقت مخاطب است و به ما می‌آموزد که به ابزارهای خودمان با تردید نگریسته و به آن بخندیم.

نویسنده‌ی مجموعه‌ی پنج جلدی «جزیره بی‌تربیت‌ها» در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکر و اندیشه‌ورزی اشاره و با بیان این‌که اندیشه، برتر از پرسش است، گفت: درگیرشدن ذهن با موضوع‌های مختلف گویای تلاشی است که برای فهم افزون‌تر و لبریز سازی ظرف آگاهی صورت‌ می‌گیرد.

او هم‌چنین عاقبت‌اندیشی را لازمه‌ی پیشرفت همه‌جانبه توصیف‌ کرد و با تبیین این موضوع که عاقبت‌نگری به معنی اندیشیدن عاقلانه در هر موضوع و به پایان رسانیدن درست کارهاست افزود: در عرصه‌ی نویسندگی نیز نیازمند توجه ویژه به این امر هستیم.

شفیعی در همین حال به پرسش‌های حاضران در ارتباط با چگونگی گام‌ برداشتن در عرصه‌ی نویسندگی پاسخ ‌گفت و با یادآورشدن این موضوع که توجه به پیرامون و استفاده از تجربه‌های شخصی، نقطه‌ی آغاز حرکت در این مسیر است، اضافه‌ کرد: هریک از انسان‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که بایستی از این ویژگی‌ها استفاده ‌کرده و با ایجاد تغییرات سازنده، الهام‌پذیری از دیدگاه‌های صاحبان اندیشه و گسترش فعالیت‌ها، در مسیری درست حرکت ‌کنند.

خالق «قصه‌های غرب وحشی» درعین حال مطالعه‌ی کتاب را لازمه‌ی نوشتن دانست و به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد با بهره‌گیری از فرصت حضور در مراکز فرهنگی هنری و راهنمایی‌های راه‌گشای مربیان کانون، برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

خوانش‌ آثار ادبی از سوی اعضا و ارایه‌ی نقطه‌نظرات سازنده از سوی شهرام شفیعی، دیگر بخش این نشست بود که با اهدای امضا و دست‌نوشته‌های این چهره نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان همراه ‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =