برگزاری دومین جلسه ستاد اقامه نماز اداره کل کانون استان اردبیل

دومین جلسه ستاد ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز و کارشناسان در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این جلسه الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تسلیت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: آن امام بزرگوار در آخر عمر پربرکتش، خویشان را دورهم جمع کرده و فرمودند: «اهل من! خبردار باشید، آن آدم‌هایی که نماز را سهل‌انگارند جزء یاران ما نخواهند بود.».

عبدی بابیان اینکه آموزش عملی نماز را در مراکز سرلوحه‌ی فعالیت‌ها قرار دهیم، خاطرنشان کرد: آموزش مربیان کانون پرورش فکری را با موضوع معارف اسلامی و نماز اجرا خواهیم کرد و متعهد هستیم کل هزینه برگزاری ازجمله هزینه استاد، هزینه‌ی ایاب و ذهاب و... به عهده‌ی ستاد اقامه نماز استان باشد.

وی سپس ارتباط و کار با خانواده‌ها در امر نماز را خیلی مهم و در اولویت دانسته و تأکید کرد: باید به ترویج و توسعه‌ی نماز در جامعه به‌خصوص در میان خانواده‌ها توجه جدی شود.

در ادامه جلسه هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های اسلامی در مراکز فرهنگی هنری، گفت: مربیان کودکان و نوجوانان را با داستان‌های قرآنی آشنا کرده و نماز جماعت برگزار می‌کنند و در مناطق محروم تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی نیز نماز و فعالیت‌های اسلامی اجرا می‌شود.

وی در ادامه به فرهنگ اقامه نماز در کشور اشاره و تأکید کرد: مصادیق حقیقی برگزاری نماز؛ ایمان قلبی به ادای نماز، دوری از تظاهر، ریا و خودنمایی و شناخت واقعی و برای رضای خدا کار کردن است.

جمادیه خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری استان با مراکز دارالقرآن‌ در توسعه آموزش‌های قرآنی و ارتقا سطح دانش و مهارت‌های دینی اعضا از طریق بیان داستان سوره‌ها، خوشنویسی آیات و ... همکاری شایسته دارد.

گفتنی است، در ابتدای جلسه فاضل درخشان دبیر اقامه نماز کانون پرورش فکری استان بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم، در سخنانی با ذکر «لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله اَلعَلِیِّ العَظیمِ» به عظمت، اجر و ثواب معنوی این آیه‌ی شریف اشاره کرد.

وی تصریح کرد از حضرت رسول اکرم(ص) نقل است که فرمودند: «قرائت این ذکر، دارویی است که ۹۹ بیماری و بلا را از انسان دفع می‌کند که آسان‌ترین آن غم و اندوه است».

دبیر ستاد اقامه نماز کانون استان سپس با تشریح برنامه‌های سال ۹۷ ادامه داد: هدفمان افزایش کیفیت، ارتقاء، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین مربیان و اعضای کانون با محوریت اخلاق حسنه است و نه بعد کمیت آن و ستاد کانون استان در مناسبت‌های مختلف با ارسال پیام‌های گوناگون تبریک و تسلیت به معرفی شخصیت امامان معصوم اقدام می‌کند.

فاضل درخشان در پایان تصریح کرد: به مراکز فرهنگی هنری کانون استان نامه‌هایی ارسال‌شده و در حال جمع‌بندی و بررسی پیشنهادها و پیش‌بینی‌های مراکز جهت نهادینه کردن امر اقامه‌ی نماز هستیم به امید اینکه در این امر خطیر و الهی قدم‌های مثبت و مؤثری برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =