پویش حمایت از کالای ایرانی در سمنان

پویش حمایت از کالای ایرانی به همت مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در راستای شعار سال، راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از راه‌اندازی پویش حمایت از کالای ایرانی به همت اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این استان خبر داد و گفت: اعضا و مربیان در این پویش با حضور در مراکز تولیدی و دیدار با مقامات استانی و شهرستانی، خواستار مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی شدند.

جمال همچنین اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سالی که مزین به شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، کانون پرورش فکری به واسطه وظایف و مأموریت فرهنگی خویش می‌کوشد تا با برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی، هنری و ادبی به شیوه‌ی غیر مستقیم و غیر رسمی؛ اما تأثیرگذار و مهم، نقش خویش را در نهادینه‌سازی فرهنگ حمایت از کالای ایرانی در باور کودکان و نوجوانان ایفا کند.

وی در ادامه، فرهنگ‌سازی درخصوص خرید کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، تولید و بازآفرینی، تقویت روحیه و غرور ملی در خرید تولیدات داخلی، شناخت صنایع تولیدی و بومی را از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های اجرایی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری برشمرد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان بر سهیم‌بودن همه‌ی مردم و مسئولان در مبارزه با پدیده شوم قاچاق تأکید و اظهار کرد: قاچاق، ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و سبب افت اقتصاد ملی است و وحدت مردم و مسئولین را در رفع مشکلات جامعه خواستار شد.

در این دیدار یکی از اعضا به نمایندگی از سوی کودکان و نوجوانان به خوانش متن ادبی پرداخت و از مسئولان خواست تا با پیوستن به پویش «حمایت از کالای ایرانی»، صرف فعل خواستن و توانستن در جهت بهبود کیفیت تولید و عرضه کالای با کیفیت، به‌روز و با قیمت مناسب در شأن ملت عظیم ایران توسط تولیدکنندگان، حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از تولیدکنندگان داخلی و مصرف کالای ایرانی اعلام کنند.

گفتنی است؛ مربیان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون پرورش فکری دامغان، سمنان، آرادان، بیارجمند، شهمیرزاد و کتابخانه سیار روستایی گرمسار به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در قالب قصه‌گویی و نمایش خلاق، معرفی کتاب، بحث آزاد، کاردستی، نقاشی، سفال‌گری، نوشتن خلاق و...، اعضای کودک و نوجوان را با مشاغل سنتی و اصیل ایرانی آشنا کردند.

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، مهدی‌شهر، سرخه و گرمسار نیز در دیدار با فرماندار و برخی از مسئولان شهرستانی و بازدید از کارگاه تولیدی، ضمن قرائت بیانیه پویشِ حمایت از کالای ایرانی و آشنایی با مراحل تهیه و تولید صنایع دستی، خواستار مصرف کالای ایرانی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =