ویژه‌برنامه‌های ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران؛ هفته‌ی حجاب و عفاف

هم‌زمان با دهه‌ی کرامت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نمین

به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز دختر، مربیان کانون پرورش فکری نمین با همکاری مدرسه‌ی راهنمایی سمیه، ویژه‌برنامه و جشنی را در سالن آمفی‌تئاتر مرکز با حضور دانش آموزان پایه‌ی نهم و اولیای آن‌ها برگزار کردند.

در این جشن که با پایان تحصیلی دانش آموزان پایه‌ی نهم نیز هم‌زمان بود، مدیر اداره‌ی آموزش‌وپرورش شهرستان و هیئت همراه، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و مسئول امور بانوان فرمانداری و همچنین جمعی از مسئولان ادارات مختلف حضور داشتند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، ازجمله: اجرای سرود، خواندن دکلمه، شعر و مسابقه و... به اجرا درآمد.

مدیر اداره‌ی آموزش‌وپرورش شهرستان در این مراسم گفت: روز دختر، فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گران‌قدر حضرت معصومه (س) به‌عنوان اسوه‌ی کامل اخلاق و اخلاص است.

وی تصریح کرد: دختران امروز مادران فردا هستند و تربیت صحیح آن‌ها تضمین موفقیت جامعه آینده است.

اهدای جایزه و لوح تقدیر به دانش آموزان و تجلیل از  اعضای دختر فعال مرکز از برنامه‌های پایانی این جشن بود.

در برنامه‌ای دیگر اعضای کودک و نوجوان کانون شهرستان نمین در همایش حجاب و عفاف با عنوان «چادر بهترین حجاب است» نقاشی کشیدند.

روز دوشنبه مورخه‌ی 25/04/97، مربیان کانون نمین با همکاری حوزه‌ی بسیج خواهران در همایشی که به مناسبت هفته‌ی حجاب و عفاف در محوطه‌ی فرهنگسرای شهرستان برگزار شد ایستگاه و مسابقه‌ی نقاشی با موضوع «چادر بهترین حجاب است» برگزار کردند.

در این مراسم که مصادف با ایام ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران بود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف زاده امام‌جمعه شهرستان نمین با سخنرانی در خصوص شخصیت گهربار حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی دختران حفظ عفت و پاک‌دامنی است و این ویژگی در لحظه‌لحظه‌ی زندگی معصومین مشاهده می‌شود و باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

اهدای جایزه به دختران مزیّن به نام مبارک حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه(س) و تقدیر از نقاشی‌های برتر، بخشی دیگر از برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

همچنین اعضای کودک و نوجوان کانون نمین با شرکت در هشتمین جشنواره‌ی کتاب‌خوانی رضوی که در کتابخانه‌ی عمومی شهرستان برگزار شد به خاطر کشیدن نقاشی‌های زیبایشان تقدیر شدند.

در این جشنواره مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیر اداره‌ی آموزش‌وپرورش، امام‌جمعه و معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات مختلف شهرستان نمین و همچنین اعضای کودک و نوجوان به همراه والدین آن‌ها و جمعی از فرهنگ دوستان شهرستان حضور داشتند.

امام‌جمعه‌ی شهرستان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران، در خصوص ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی برای حاضران سخنرانی کرد و از آن‌ها خواست تا سبک زندگی حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه(س) را الگوی زندگی‌شان قرار دهند.

وی همچنین، خانواده‌ها را به مطالعه‌ی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تشویق کرد.

در این مراسم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله: برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع رضوی توسط اعضا، قصه‌گویی، شعرخوانی لیلا عباسی یکی از اعضای فعال ادبی مرکز با شعر آرزوی دیدار و مسابقه‌ی کتاب‌خوانی برگزار شد. اهدای جوایز  و لوح تقدیر به نقاشی‌های برگزیده از برنامه‌های پایانی این جشنواره بود.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان خلخال

هم‌زمان با دهه‌ی کرامت اعضای نمایش و سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خلخال در جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) که با مشارکت فرمانداری برگزار شد، شرکت کردند.

در این جشن که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، گروه نمایش کانون خلخال به اجرای نمایش خلاق با موضوع بومی محلی پرداختند. در ادامه‌ی برنامه محمد عطایی عضو خردسال مرکز خلخال، سرود کبوتر حرم را اجرا کرده و مورد تحسین و تشویق حاضران قرار گرفت. همچنین سیده سارا نظیری عضو ارشد مرکز در این برنامه مسئول امور فنی و کامپیوتری، تهیه‌ی پاورپوینت و پخش برنامه بود.

پایان‌بخش برنامه، اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی ویژه به گروه نمایش، تک‌خوان سرود، عضو ارشد و مربی مسئول کانون خلخال توسط فرماندار شهرستان بود.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر با برگزاری اردوی علمی فرهنگی و تفریحی لحظات پرنشاطی را برای اعضای نوجوان دختر در گرامیداشت دهه کرامت رقم زد.

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب، اردوی یک‌روزه‌ای با شرکت بیست نفر از اعضای نوجوان دختر و فعال کانون نیر در شهرستان اردبیل برگزار شد. در این برنامه، اعضا به همراه مربیان مرکز مریم شکیبایی و لیلا هامونی از موزه صنایع‌دستی و ساختمان این موزه که در حقیقت حمام تاریخی به‌جامانده از دوران سلسله صفوی بود بازدید کردند و با حضور در کارگاه‌های هنری این موزه از قبیل سفالگری، معرق و گلیم‌بافی از نزدیک با نحوه کار هنرمندان آشنا شدند.

در ادامه با حضور در منطقه گردشگری شورابیل، لحظات شادی برای اعضا رقم خورد. اجرای بازی‌های متنوع بومی محلی، معرفی شخصیت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، معرفی و روخوانی کتاب "کاش تو را می‌دیدم " مژگان شیخی از فعالیت‌های اجراشده در این روز بود.

گفتنی است، تشویق اعضای فعال، گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب، ایجاد شورونشاط، افزایش اطلاعات و پرورش روحیه همکاری در اعضا از اهداف برگزاری این اردوی علمی فرهنگی و تفریحی بود.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان گرمی

هم‌زمان با گرامیداشت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف برنامه‌های مختلفی در کانون گرمی برگزار شد. به همین مناسبت با دعوت از پلیس زن ناجا نشستی صمیمی با عنوان مشاور گروهی با والدین و اعضای نوجوان مرکز برگزار شد.

در این نشست پلیس ناجا ضمن یادآوری آسیب‌های اجتماعی به سؤالات اعضا نوجوان و والدین آن‌ها پاسخ گفت. برگزاری نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف با همکاری بانوان نیروی انتظامی در کانون گرمی و معرفی کتاب و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان نمونه زن کامل از اهم برنامه‌های این هفته بود.

در برنامه‌ای دیگر با حضور بیش از50 نفر از اعضای کودک و نوجوان ایستگاه نقاشی بین اعضا در سالن کتابخانه مرکز برگزار شد. در این برنامه حبیبه کریمی مربی مسئول مرکز ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و معرفی شخصیت حضرت امام رضا (ع) اعضا را به شرکت در فعالیت‌های کانون تشویق نمود.

در ادامه برنامه اعضا باراهنمایی مربی نقاشی‌های زیبایی با موضوع دهه مبارک کرامت کشیدند و بعد از پایان در کارگاه ادبی حاضرشده و متن‌های ادبی با موضوع فوق نوشتند.

کارت‌پستال سازی و معرفی کتاب و معرفی شخصیت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از اهم برنامه‌های اجراشده در این ایام بود.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

به مناسبت خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران و هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های ویژه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد باهدف پرورش حس دینی اعضا، معرفی شخصیت کریمه‌ی اهل‌بیت(س) و الگو گیری از زندگی و منش معصومین(ع) اجرا شد.

کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، شخصیت حضرت فاطمه(س) را برای اعضا معرفی کرد.

وی در سخنانی با اشاره به واقعه کشف حجاب در دوران رضاشاه، خاطرنشان کرد: زنان ایرانی در ادوار مختلف و بسته به شرایط برای حفظ حجاب خود دردها و مشقت‌های زیادی را تحمل کردند.

شایان‌ذکر است، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س)، معرفی کتاب بانوی آب و آیینه و فاطمه الگوی حیات زیبا، ارائه مطالبی از پیشینه‌ی حجاب، ابعاد و پیامدهای حجاب و حجاب در قرآن که در سوره‌های احزاب و نور می‌درخشد و همچنین احادیثی با موضوع حجاب و عفاف از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیه‌السلام از اهم برنامه‌های مرکز بود.

  • مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون مشگین شهر

هم‌زمان با گرامیداشت دهه کرامت و هفته‌ی حجاب و عفاف ویژه‌برنامه‌های مختلفی با موضوعات فرهنگی هنری و ادبی در مرکز شماره دو کانون مشگین شهر تدارک دیده‌شده بود که با توجه به نام‌گذاری روزها به اجرا  درآمد.

- کارگاه بحث آزاد:

کارگاه بحث آزاده برای اعضا دختر نوجوان و به مربیگری معصومه رحیم زاده برپا شد. در این کارگاه اعضا با موضوع حجاب و عفاف به ارائه‌ی نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان جمع‌بندی توسط مربی و با کمک خود اعضا صورت گرفت.       

- کارگاه ادبی:

در کارگاه ادبی ابتدا راضیه قربانزاده مربی ادبی مرکز با موضوع عفاف و حجاب سخنرانی کرد و در ادامه از اعضای کارگاه خواست هرکدام با توجه به برداشت ذهنی خود از این موضوع متن و قطعه ادبی بنویسند. اعضا پس از نوشتن متن‌های خود به‌نوبت برای مربی و دوستان آثار خود را خواندند.

- کارگاه هنری:

در این کارگاه که با عنوان (عفاف و حجاب، سیره‌ی فاطمی) تشکیل‌شده بود نرگس پورعلی مربی هنری مرکز در مورد لباس اصیل و سنتی منطقه توضیحاتی ارائه کرده و از اعضا خواست تا تصور خود را از حجاب در لباس سنتی به تصویر بکشند که درنهایت اعضا دختر نوجوان به طراحی زن باحجاب آذربایجان در لباس‌های سنتی و اصیل منطقه پرداختند. 

  • مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد  

ویژه‌برنامه «گل‌واژه‌های آفتاب» به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها (دهه کرامت) در مرکز 2 کانون پارس‌آباد به اجرا درآمد.

در ابتدای برنامه منیژه اسوار مربی مسئول مرکز ضمن تبریک ایام دهه کرامت به والدین و اعضای حاضر در برنامه، با ذکر حکایت‌هایی از حضرت امام رضا (ع) از کتاب‌های مهمان خراسان و مِژده گل در خصوص ارزش کار نیک و کمک کردن به دیگران مطالبی ارائه کرد. سپس مسابقه نقاشی با مشارکت کتابخانه عمومی و کانون در سالن مطالعه مرکز برگزار شد. در ادامه یوسف روزگاری مربی فرهنگی مرکز با معرفی کریمان اهل‌بیت و آشنا سازی اعضا با  ویژگی‌های سیره اخلاقی حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) به‌عنوان الگویی مناسب برای بچه‌ها مطالبی را از منابع موجود بازگو کرد.

در بخش پایانی برنامه، شهلا شمس مربی ادبی با تهیه تصویری از اینترنت در خصوص دهه کرامت و تحویل تصاویر به اعضا و مادران از آنان خواست تا با توجه به تصویری که در اختیاردارند دل نوشته‌های ادبی خود را برای حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) تقدیم نمایند.

این ویژه‌برنامه باهدف ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ حجاب و عفاف و ارتباط عضو و والدین با همدیگر، کتاب‌خوانی و تقویت احساسات و عواطف نسبت به ائمه معصومین (ع) برگزار شد و به نفرات اول تا سوم کتابی به‌رسم یادبود اهدا شد.

  • مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان کوثر 

به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی مبارک کرامت مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان کوثر جشن «آفتاب خراسان» را با شرکت بیش از 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان در مرکز شماره یک برگزار کرد.

داستان «یادگاری از امام رضا(ع)» برای اعضا قصه‌گویی و اعضای کودک سرود «شاه خراسان» را اجرا کردند. مسابقه شعرخوانی بین شش نفر از اعضای علاقه‌مند برگزار شد که دو نفر از اعضا به نام‌های آیسان وثوقی و سحر راضی برگزیده و تقدیر شدند.

پویانمایی «پروانه وار و امام مهربان» که توسط اعضای کانون برای جشنواره رضوی کارشده بود برای اعضا پخش شد و پذیرایی از اعضا پایان‌بخش این جشن بود.

در ادامه، اعضای مرکز از نمایشگاه آثار رضوی مراکز 1 و 2 کانون کوثر که در بخش‌های مختلف: کتاب سازی، پژوهش، نشریه دیواری، خاطره و نامه‌ای به امام رضا(ع) برپاشده بود بازدید کردند.

  • مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون اردبیل 

هم‌زمان با هفته ملی حجاب و عفاف فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره 3 کانون اردبیل برگزار شد.

در اولین برنامه  ضمن معرفی و روخوانی کتاب فاطمه الگوی حیات زیبا، بخش‌هایی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان الگوی کامل حجاب و عفاف در جامعه اسلامی برای اعضا معرفی و داستان حجاب آن حضرت در برابر مرد نابینا روایت شد.

در ادامه فعالیت‌های این هفته، کارگاه ادبی با عنوان مرواریدهای بهشتی با حضور اعضای ادبی مرکز برگزار شد. در این فعالیت مربی ادبی ضمن تشریح اهداف کارگاه، اعضا به خوانش آثار با موضوع" چادر من" پرداختند.

اجرای مسابقه جورچین با طرح‌هایی با مضمون حجاب و عفاف از دیگر فعالیت‌های مرکز در این مناسبت بود. اعضا دختر و پسر در فعالیت‌هایی جداگانه ضمن تکمیل جورچین با دستیابی به پیام طرح‌ها از امتیازات در نظر گرفته‌شده بهره‌مند شدند.

در بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز، کارگاه نقاشی با عنوان "گل‌های عفاف" با مشارکت اعضای دختر مرکز 3 کانون اردبیل برگزار شد. این برنامه که باهدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اجرا و اعضا تصورات و تجربیات خود  از حجاب را  نقاشی کردند. 

  • مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون اردبیل 

به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی حجاب و عفاف برنامه‌های ذیل با همکاری مربیان فرهنگی هنری مرکز شماره‌ی 5 کانون اردبیل اجرا شد.

  • کارگاه بحث آزاد با موضوع عفاف و حجاب، احترام به خویشتن، حقوق شهروندی:

این فعالیت با سرفصل (عفت کلام) به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی در زمینه‌های تربیتی، اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان، تقدس بخشیدن به مقوله‌ی گفتگو و بیان در جامعه و حرمت گذاشتن به مخاطب و شخصیت اسلامی فرد اجرا شد.

مربی اعضا را با نحوه‌ی درست صحبت کردن و تعمق بخشیدن به برخورد اصولی در جامعه با دیگران و داشتن عفت و حجاب در ادای کلمات و جمله‌ها، دوری جستن از به زبان آوردن سخنان نامناسب و یا شوخی‌های بی‌جا که دارای آسیب اجتماعی هست آشنا کرده و به بحث و گفتگو پرداخت.

  • کارگاه معرفی کتاب با موضوع عفاف و حجاب، فریضه الهی و سیره‌ی فاطمی:

در این برنامه کتاب فاطمه الگوی حیاط برای اعضا معرفی شد و قسمت‌هایی از آن موردمطالعه قرار گرفت.آشنایی با منابع موجود مرکز در خصوص حجاب و عفاف از اهداف اجرای این فعالیت بود.

  • کارگاه خوشنویسی:

در این فعالیت احادیثی از معصومین با موضوع عفت و پاک‌دامنی انتخاب‌شده و در کارگاه خوشنویسی توسط اعضا با خط تحریری نگارش شد.

پذیرایی از والدین و اعضا باهدف طرح تکریم ارباب‌رجوع به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) در هفته‌ی حجاب و عفاف و تجلیل از اعضای محجبه برنامه‌های اجرایی مرکز در این ایام بود.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت 

به مناسبت هفته حجاب و عفاف برنامه‌هایی در مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت باهدف ترویج فرهنگ حجاب اسلامی ایرانی و نهادینه کردن عفاف که ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد برگزار شد.

در این برنامه که با حضور اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد، افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز مطالبی از پیشینه و ابعاد و پیامدهای حجاب، حجاب در قرآن و همچنین احادیثی با موضوع حجاب و عفاف از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) بیان کرد.

همچنین اعضای مرکز در مسابقه نقاشی با عنوان گنبد طلایی امام رضا (ع) شرکت کردند، در این برنامه که با پخش سرود ملی آغاز شد مربی مسئول مرکز ضمن تبریک این ایام به کودکان و نوجوانان و والدین حاضر در برنامه، به معرفی شخصیت حضرت امام رضا (ع) پرداخت و در ادامه یکی از والدین، خاطره‌ی زیارت از مشهد مقدس را برای شرکت‌کنندگان تعریف کرد.

در پایان برنامه، نقاشی‌های برگزیده این مسابقه و اعضایی که در فراخوان بین‌المللی امام رضا (ع) شرکت کرده بودند توسط مهدوی عضو شورای شهر انگوت مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان‌ذکر است، در طول این ایام از اعضایی که نام مبارک حضرت معصومه (س) را داشتند تجلیل شد. معرفی بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) به‌صورت طرح دیواری، بازگویی قصه کبوتران حرم و پخش سرود رضا، اجرای نمایش خلاق توسط اعضای کودک با موضوع من باحجاب هستم و معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان الگوی برتر حجاب از دیگر برنامه‌های اجراشده کانون انگوت بود.  

  • مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بیله سوار 

در هفته حجاب و عفاف در سالن مرکز بیله سوار ویژه‌برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی هنری و ادبی برگزار شد.

کتاب فاطمه الگوی حیات زیبا توسط مربیان برای اعضا معرفی شد. در ادامه برنامه شخصیت گهربار حضرت زهرا(س)به‌عنوان الگوی حجاب و عفاف برتر برای اعضا معرفی و به سؤالات مطروحه‌ی اعضا در این خصوص جواب داده شد.

شایان‌ذکر است، موضوعات عفاف و حجاب، احترام به خویشتن، حجاب مظهر وقار و حجاب یک فریضه الهی در کارگاه بحث آزاد با اعضا موردبحث و بررسی قرار گرفت.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز 

به مناسبت آغاز دهه کرامت و تولد حضرت معصومه (س) و روز دختران، ویژه‌برنامه «مرواریدی در صدف» برای اعضای دختر در کانون اصلاندوز برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که اعضای دختر با مادرانشان حضور داشتند، فضه میر موسوی مربی مسئول مرکز ضمن خوشامدگویی و تبریک ایام دهه کرامت، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از اعضای دختر مرکز و پیوند عقاید آنان با ائمه اطهار(ع) و حضرت معصومه(س) عنوان کرد.

اجرای شعرخوانی گروهی، خاطره گویی، اجرای بازی‌های متنوع، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) ازجمله برنامه‌هایی بود که به مناسبت دهه کرامت و روز دختر اجرا شد و در پایان از اعضای محجبه قدردانی شد.

همچنین به مناسبت هفته عفاف و حجاب اعضا در جلسه بحث آزاد با موضوع حجاب شرکت کردند سپس در کارگاه کاردستی به خلق اثر پرداختند.

در ادامه اعضا در کارگاه‌های فرهنگی از قبیل معرفی کتاب «فاطمه الگوی زیبای حیات» و روخوانی کتاب «برای تو دخترم» شرکت کردند.

  • مرکز فرهنگی هنری کانون جعفرآباد

در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی هنری و ادبی در کانون جعفرآباد برگزار شد.

معرفی کتاب و کارگاه قصه‌گویی با موضوع حجاب و عفاف با استفاده از عروسک‌های ملی دارا و سارا اجرا شد.

در کارگاه ادبی اعضا باراهنمایی مربی ادبی نقاشی با موضوع حجاب کشیدند و برای آن جمله‌ای کوتاه نوشتند، در پایان از بهترین اثر تقدیر به عمل آمد و در ادامه تهیه و نصب پانل عفاف و حجاب در مرکز توسط مربی مسئول انجام شد.

شایان‌ذکر است، در بخش پایانی برنامه‌ها از اعضای دختری که به‌طور کامل با پوشش حجاب در طول سال در مرکز حضور داشتند باهدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین اعضا تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =