قصه‌گویی یک ابزار موثر در انتقال فرهنگ است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، رضا قمرزاده به همراه فرهاد آقابیگی معاون فرهنگی و فهیمه سلجوقی کارشناس فرهنگی استان به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی روز سه شنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۷با مدیرکل امور بانوان استانداری دیدار داشت.

در این جلسه سرپرست کانون استان به نقش قصه‌ در انتقال فرهنگ و تجربه گذشتگان به نسل امروز تاکید کرد و گفت: قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های انتقال تجربه بوده است و به لحاظ آموزشی نیز قصه‌گویی ماهیت و ظرفیتی دارد که مفاهیم در قالب آن به صورتی تأثیرگذار و سازنده به کار می‌رود و مفاهیمی مثل دوستی، صبر، عشق، محبت و ... در قصه‌ها جان می‌گیرد و در داستان به جریان می‌افتد.

قمرزاده در ادامه اظهار داشت: بنا بر اهمیت و ضرورت قصه‌گویی در دنیای کودکان و نوجوانان، تلاش خواهیم کرد با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم، زمینه را برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر فراهم آوریم و امیدوارم این جشنواره به یک جریان فرهنگی در استان تبدیل شود.

حضور فعال فرمانداری شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌جام، کاشمر، قوچان، فریمان، مشهد و گناباد و مربیان مسوول مراکز کانون در تشکیل دبیرخانه جشنواره و برگزاری جلسات هم‌افزایی با دستگاه‌های مربوطه از نتایج این دیدار بود.

فرشته سلجوقی مدیرکل امور بانوان استانداری نیز ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه مساعدت و همراهی گفت: در کارگروه امور بانوان و خانواده استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد این موضوع مطرح و همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی به عنوان مصوبه کارگروه لازم‌الاجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =